480 דונם הועברו מקיבוץ בגליל לעבריין פשיעה חקלאית: "יריקה בפנים מהמדינה"

פרסום ראשון: רשות מקרקעי ישראל העניקה בחכירה את השטח, שבו החזיק קיבוץ מורן 40 שנה, לעבריין שהורשע בפלישה לשדות ובגניבת עדרי בקר.

"הוא התנכל שנים לעדרים שלנו, במקום שהמדינה תמצה עמו את הדין - היא מכשירה אותו", אמר מנהל העדר של הקיבוץ. רמ"י: "עברו לא אמור להוות שיקול מכריע"

עבריין פשיעה חקלאית, שהטיל במשך שנים אימה על בעלי עדרי בקר בגליל, זכה בשטח של 480 דונם לאחר שרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) החליטה להעניק לו אותו בחכירה - ולגרוע אותו משטחי המרעה של קיבוץ מורן שמחזיק בהם מזה 40 שנה. כך נודע ל-ynet.

והייב להייב הורשע ב-2015 בעבירות של פלישה לשדות מרעה, גניבת עדרי בקר, קשירת קשר לפשע, שיבוש הליכי משפט ותקיפת שוטר, לאחר שגנב שש עגלות מחקלאי שמתגורר סמוך ליישוב חד נס. בנוסף הוא נעצר בעבר כמה פעמים, בין השאר על ידי היחידה המרכזית של מג"ב, יחידת ארז המתמחה בפשיעות חקלאיות, בחשד לגניבת בקר ועבירות דומות. תיקים אלו לא הבשילו לכדי כתב אישום.

ברמ"י טוענים בתגובה שעל אף הרקורד הפלילי בעבירות מרעה שעומדות נגד החוכר החדש של הקרקע, "עברו של המבקש, גם בהתאם לפסיקת בית המשפט בעניין זה, לא אמור להוות שיקול מכריע בקבלת החלטה כאשר יובהר כי מדובר ברועה שפרנסתו העיקרית הינה רעייה, וככל שהמדינה תדחה את בקשתו להרשאת רעייה יימצא בלית ברירה כמשיג גבול, או ללא פרנסה".