שר החקלאות מתגאה ביבוא של ירקות ופירות - שאסורים ביבוא

השר פורר העלה פוסט על הירידה במחירי הפירות והירקות וקשר אותה לרפורמה שהוא מוביל בפתיחת היבוא החקלאי • ארגוני החקלאים מבהירים: מדובר בירידה עונתית, הפירות והירקות המדוברים בכלל לא מיובאים ארצה

הפרסומת השגויה של שר החקלאות: השר עודד פורר משקיע הרבה אנרגיה ופרסום כדי להוכיח שהרפורמה בענפי החקלאות שהוא מוביל עם שר האוצר טובה לאזרחים ותחסוך להם כסף. בשבועות האחרונים הוא מעדכן במחירי התוצרת ומבטיח הוזלה במחירים בעקבות היבוא שמותר כעת באופן חופשי וללא מכס.

הבוקר (שני) פרסם השר בגאווה על הוזלה ניכרת במחירי הפירות והירקות, ובהם תותים, ארטישוק, חציל, לימון, עגבנייה וקישוא, וכתב: "עם נתונים אי אפשר להתווכח. תראו מה קרה מאז שהשר ליברמן חתם על צו הורדת המכס".

אומנם הנתונים שפורר מציין נכונים, אך כל סוחר בשוק יודע שמחירם של הירקות המדוברים יורד בכל שנה בעונה זו ירידת מחירים עונתית של סוף החורף, לאחר שהטמפרטורות עלו, הפירות הבשילו וההיצע גדל. יותר מכך, תותים, ארטישוק ולימון אסורים בכלל ליבוא לישראל על פי תקנות הגנת הצומח, כך שאין קשר בין ירידת המחירים לביטול המכסים. גם קישוא וחציל מיובאים כבר שנים לישראל אולם בכמויות קטנות בעיקר מירדן ועזה.

עודד פורר

עודד פורר
צילום: יצחק הררי דוברות הכנסת