שריפת ענק ונזק של מיליונים במטעים בצפון ים המלח: "אלפי עצי פרי עלו באש"

יותר מיממה לאחר שפרצה השריפה סמוך לקליה, צוותי הכיבוי עדיין לא השיגו שליטה על האש.

לפי החשד האש פרצה כתוצאה מהצתה מכוונת. מנהלי המטע החלו בהערכת הנזק: "יש פה עצים שנטעו ב-1978. 40 שנה של עבודה עולים באש. מקווים שהמדינה תהיה מאחורינו - אסור להזניח חקלאות ישראלית"

יותר מ-2,000 עצים עלו באש בשטח של כ-300 דונמים בשריפה שפרצה אתמול (שני) בלילה ועדיין נמשכת סמוך לקיבוץ קליה, במטעים של קיבוץ אלמוג שבצפון ים המלח. יותר מ-20 צוותי כיבוי פועלים במקום ומנסים להשיג שליטה על השריפה, שלפי החשד החלה כתוצאה מהצתה מכוונת לפחות בשני מוקדים.

למרות שהשריפה טרם כובתה, אנשי קיבוץ אלמוג החלו בהערכת הנזק ומבינים את היקף הפגיעה העצום. אחת ממנהלות המטע, נואית ברסקה (46), סיפרה כי "מדובר במטעים של תמר מג'הול ששייכים לקיבוץ. הצוותים הגיעו בלילה וראו שהכול בוער. זה מחזה קשה, פשוט רואים עצי תמר עולים באש".

לדברי ברסקה, "החלקה הראשונה שממנה החלה השריפה זו חלקה שנטעו בשנת 1978, כל המטעים שעבדנו עליהם 40 שנים עולים באש. נכון לעכשיו כמעט 300 דונמים נשרפו. פירות לא נראה מהעצים השנה וגם לא בשנה הבאה. מדובר בנזק של מיליונים. אנחנו מדברים על 2,135 עצים.

"אנחנו מקווים שהמדינה תעמוד מאחורינו ותעזור לנו כי הנזקים עצומים. אסור לנו להזניח את החקלאות הישראלית", אמרה ברסקה, שהתייחסה גם לחשד שמדובר בהצתה מכוונת: "אין לנו מושג מי יכול לעשות דבר כזה. האזור שלנו מאוד שקט. אנחנו מאוד מקווים שהמשטרה תתפוס את מי שעשה את זה".

במטעים של קיבוץ אלמוג עובדים ישראלים, פלסטינים מיריחו ותאילנדים, וכשפרצה השריפה הגיעו למקום פלסטינים לסייע בפעולות הכיבוי. "ישבנו פה ובכינו כולנו אתמול בלילה. אי אפשר להסביר את זה במילים", אמרה ברסקה.

 

עצים בוערים