שוב האבוקדו קשה? הטכנולוגיה החדשה שתשים לכך סוף

תאגיד גרנות וחברת הפודטק נאוליטיקס חוברות יחד על מנת למנף את הפיתוח החדש של החברה, אשר מאתר מתי פרי האבוקדו בשל וניתן לאכילה. כך הם מקוות לשים סוף לבזבוז המזון והכסף

מי מאתנו לא התעמת כמה פעמים בשנה עם אבוקדו קשה ולא בשל? ובכן, תאגיד גרנות, המשווק ירקות ופירות, השקיע לאחרונה בחברה אשר עובדת על פיתוח חדשני שישים סוף לבזבוז הכספים שלנו על אבוקדו יקר ולא בשל.

חברת נאוליטיקס, אשר פועלת בתחום פיתוח מערכות המבוססות על אופטיקה היפרספקטרלית ובינה מלאכותית, פיתחה לאחרונה מערכת בקרת איכות המאפשרת לברר את מידת הבשלות של פירות שונים. כל זה במטרה לעזור לחקלאים ומשווקים להפחית עלויות ולבזבז פחות מזון. 

במסגרת ההשקעה, המשווקת תקים מעבדת אבוקדו במסגרת מרכז מחקר ופיתוח משותף עם נאוליטיקס. המרכז יוקם במתחם גרנות ובסמוך לבית האריזה של הפרי הפופולרי בחברה. כיום החברה משווקת כבר אבוקדו מוכן לאכילה, בהתאם לעונה, מזן אטינגר. בעתיד הקרוב צפויים להגיע עוד שלושה זנים נוספים.

גיורא מרום, מנכ"ל קבוצת חקלאי גרנות, מסר: "אנו מקווים שביחד נצליח לבדוק את האיכות הפנימית של האבוקדו, את רמת המוכנות שלו ובתאום עם לקוחות בישראל ומעבר לים להתאים את פרוטוקולי ההבחלה שלנו ושלהם בכדי להוריד את רמת הפחת, לייעל את התהליך לאורך שרשרת הערך ולשפר את האיכות. אם נצליח זאת יכולה להיות פריצת דרך משמעותית בתחום. זוהי השקעה נוספת של גרנות בתחום הפודטק המאפשרת לנו לבצע חיבור ייחודי בין עולמות ההייטק והתעשייה החקלאית וממצבת אותנו כגוף משמעותי ומוביל בתחום".

 

אבוקדו בשל