רשתות המזון: בעוד שבוע צפוי מחסור בירקות ופירות, גם מחירי העוף יזנקו

מחירי העופות יתייקרו בכ-30% החל מהיום, המחסור בעובדים מהשטחים יביא לייקור הירקות והפירות, "משרד החקלאות לא מוריד את מכסים על יבוא", טוענים ברשתות המזון, משרד החקלאות טוען שיש מספיק היצע וקורא לצרכנים לא לאגור ירקות ופירות.

המדינה מבטיחה שלא יהיה מחסור במוצרי מזון, אבל ברשתות טוענים כי בעוד שבוע־שבועיים כבר יורגש מחסור משמעותי בירקות והמחירים יזנקו. בנוסף, ברשתות המזון מסרו כי קיבלו הודעות מהמשחטות השונות על התייקרות של כ-30% בעופות על סוגיהם החל מהיום.

"הביקוש הוכפל, יהיה חוסר במוצרים, בעיקר בירקות. כל פעם יצטרף ירק אחר לחוסרים, בעיקר עגבניות, פלפלים, חצילים וקישואים", הזהירו ברשתות, ומסרו כי גם במשפחת ההדרים יהיו חוסרים, בעיקר כיוון שסוגרים את יהודה ושומרון ו"לא יהיה מי שיקטוף את התוצרת וימיין בבתי אריזה. אגס, מוצר מוטה יבוא, כבר חסר. גם בתפוחים יהיה חוסר החל מעוד כעשרה ימים", אמר בכיר ברשת מזון גדולה. "החקלאים ממשיכים לייצא סחורה חקלאית ובמקביל הביקוש מאוד עלה וכמובן שברגע שיתחיל מחסור – המחירים יעלו", הסביר. הוא צופה שבשבוע הבא מחיר העגבנייה לצרכנים יזנק ל-9.9 שקלים לק"ג ברשתות העירוניות לעומת כ-7.9 שקלים לק"ג היום ולכ-5 שקלים למכס ברשתות הדיסקאונט. זאת לעומת כ-2.9 שקלים כיום.

פירות וירקות

פירות וירקות
Image by Steve Buissinne from Pixabay