רן גוראון מנכ"ל בזק העניק מלגות לסטודנטים מצטיינים בחקלאות ע"ש אביו יאיר גוראון ז"ל- בטקס חגיגי בערבה

כחלק מהתערוכה החקלאית הגדולה בישראל  בתחנת המחקר "יאיר" במו"פ ערבה תיכונה וצפונית- תמר בחצבה

רן גוראון, מנכ"ל בזק ומייסד קרן המלגות ע"ש אביו יאיר גוראון ז"ל העניק מלגות לסטודנטים מצטיינים בחקלאות ע"ש אביו יאיר גוראון ז"ל- בטקס חגיגי במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל, שהתקיימה יומיים בתחנת המחקר "יאיר" (ע"ש יאיר גוראון מקימה ומנהלה הראשון של תחנת המחקר בערבה). את רן גוראון מנכ"ל בזק ליוו בני משפחתו המורחבת, כמו כן ערך סיור התיישבותי וחקלאי להנהלה הבכירה של בזק. 

קרן המלגות ע"ש יאיר גוראון ז"ל, הוקמה בשנת 2010 העניקה השנה מלגות בהיקף של כ-90,000 שקלים לסטודנטים מצטיינים לתואר שני או שלישי ומתמחי Post doc, שמחקרם עוסק באזור הערבה בתחומי חקלאות, מים וסביבה. הקרן נוסדה על ידי משפחת גוראון, ותרומות מגופים וחברות: מועצה אזורית הערבה התיכונה, זרעים גדרה, ירוק 2000, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, אדא פרש ועוד. במהלך העשור הראשון לפעילותה גייסה הקרן תרומות של כמיליון שקלים לטובת מלגות.

מקבלי מלגות המחקר מקרן גוראון לשנת 2023:
מתנאל היפש מרחובות, סטודנט לתואר שלישי (PhD) בפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית, חוקר ומפתח שימוש בביו-חיישנים למטרת זיהוי מוקדם של מחלת הכימשון ההרסנית של צמחי תפוחי אדמה ועגבנייה הגורמת לאובדן יבול משמעותי, על ידי הפתוגן פיטופטורה אינפסטנס, באמצעות אנליזות ושיטות ביוטכנולוגיות מתקדמות. 
אלחנן הראל מסוסיה בהר חברון, סטודנט לתואר שלישי (PhD) במחלקה למדעי כדה"א והסביבה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, חוקר אירועי נדידה של קו פרשת המים בין הנגב לערבה, בדגש על השפעת שינויי האקלים ברביעון על התפתחות מערכת הניקוז באזור הערבה. 
עינת זהביאן ממדרשת בן-גוריון, סטודנטית לתואר שלישי (PhD), במכונים לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאושטיין, באוניברסיטת בן גוריון בנגב, חוקרת את ההשפעות של הפרעות האדם בקרבת מקורות מים טבעיים בנגב ובערבה- על חברת בעלי החיים באזור. מחקרה של זהביאן מתמקד באזורים מדבריים, ומעריך את ההשפעה של הפעילות האנתרופוגנית (מעשה ידי אדם) בהקשר של "לחץ תיירות" (מספר ותדירות המבקרים) על חיות הבר בסביבת מקורות מים. 
עודד פרידמן מקיבוץ קטורה, סטודנט לתואר שני (M.Sc) בפקולטה לחקלאות ברחובות של האוניברסיטה העברית, חוקר את השפעתם של דשנים שונים על הגדילה והיבול של עץ התמר בשנותיו הראשונות. 
נטע לי ליפקין ממושב חצבה, סטודנטית לתואר שני (M.Sc), בבית הספר למדעי הים ע"ש ליאון צ'רני, המחלקה לביולוגיה ימית באוניברסיטת חיפה, חוקרת מה הם הגורמים (ביוטיים וא-ביוטיים) המכתיבים את הדינמיקה בזמן ובמקום עבור עשב הים באילת. 
שרה מרקונטו מאיטליה, שהגיעה לארץ במיוחד כדי לעשות תואר שלישי (PhD) במחלקה למדעי כדה"א והסביבה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, חוקרת את שינויי האקלים שהתרחשו בעבר (בתקופת הקרטיקון העליון - לפני כ-66 מיליון שנה) והשפעתם על התנהגות הפיטופלנקטון הימי (קוקוליטים), כפי שהיא מתבטאת בתפוצה ובמגוון הביולוגי שלו. שרה מבצעת את מחקרה בשיתוף מו"פ מדבר וים המלח, המכון הגיאולוגי לישראל ואוניברסיטת קופנהגן.
אוון סינגורה מאוגנדה, סטודנט לתואר שני (M.Sc) בבית הספר למדעי הצמח ואבטחת מזון באוניברסיטת תל אביב, חוקר את פוטנציאל ההגנה העצבית בצמח המלון מר(Momordica charantia)  u ויעילותו נגד מחלות ניווניות במערכת העצבים, אוון השתתף בתכנית לתואר שני במרכז המשתלמים הבינלאומי להכשרה חקלאית בערבה (AICAT) וכסטודנט מצטיין, הוזמן לבצע את התזה שלו במו"פ ערבה תיכונה וצפונית-תמר.
 

מקבלי המלגות ע''ש יאיר  גוראון
צילום: יוד צילומים