קרן הביטוח לנזקי טבע: גידול של 60% בפיצויים לחקלאים בשל משבר האקלים

מנתוני הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות עולה כי זו תשלם לחקלאים פיצויים בגובה 205 מיליון שקלים רק עבור הקיץ האחרון. "עיקר הנזק נגרם כתוצאה מהחורף החם יחסית שעברנו שהוביל למחסור קיצוני ביבול הפירות"

משבר האקלים והשפעתו על החקלאים: מנתוני קנט (הקרן לביטוח נזקי טבסיכום קיץ 2021 תשלם הקרן לחקלאים 205 מיליון שקלים רק עבור חודשי הקיץ, כמחציתם בגלל מחסור בתוצרת. בענף הפירות מגיע שיעור הפיצוי ל-86 מיליון שקל לעומת 46 מיליון שקל בקיץ הקודם.בע בחקלאות) עולה כי בשש השנים האחרונות חל גידול של כ-60% בפיצויים לחקלאים לעומת שש השנים שלפני כן. השיא היה בשנת 2015, כאשר הפיצוי הגיע לכחצי מיליארד שקל, ומאז מדי שנה מחלקת הקרן פיצויים בשיעור של כ-300 מיליון שקל.

קנט היא קרן ממשלתית המשותפת לארגוני המגדלים, וחברים בה כ-15 אלף מבוטחים. עם פרסום נתוני קיץ 2021, אמרו בקרן כי משבר האקלים אינו בגדר תחזית אפוקליפטית או דיון תיאורטי, אלא מציאות כואבת. "בחודשים אפריל-אוקטובר פיצתה קנט את החקלאים בישראל בלמעלה מ-205 מיליון שקל בגין נזקי מזג האוויר, מתוכם למעלה מ-100 מיליון שקל כתוצאה ממחסור בתוצרת חקלאית. ללא תוכנית כלל מערכתית וללא תמיכה משמעותית בפרמיות הביטוח אותן משלמים החקלאים, המצב עלול להחמיר בשנים הקרובות".

פירות רקובים

פירות רקובים