צפו בארבה בערבה: "הדשא הירוק הפך לצהוב"

באזור הערבה סיפרו כי להקות ארבה הגיעו בימים האחרונים לכמה אזורים. ראש המועצה חבל אילות סיפר: "אחרי ארבע שעות כמו שהוא בא כך הוא הלך"

הארבה חצה את הגבול: להקות ארבה פשטו בסוף השבוע על אזור הערבה ואילת, כולל כביש 90 והשטחים החקלאיים, נישאים על כנפי רוחות מזרחיות. אזרחים דיווחו על תצפיות בודדות גם בתל אביב ואפילו בעפולה. מדובר בארבה שהגיע מסעודיה ומירד

בימים האחרונים הגיעו עוד ועוד להקות ארבה לערבה ולנגב. הארבה שמגיע לישראל הוא בוגר, ופוטנציאל הנזק שלו קטן יחסית. זאת, בניגוד למצב בירדן ובלבנון, שם הגיעו נחילי ארבה שגורמים לנזקים לחקלאות.

אז מה ההבדל בין נחיל ללהקה? נחיל מונה מיליונים רבים ומיליארדים של פרטים, הוא מנותק מהקרקע ויכול לעוף עשרות ולפעמים אפילו יותר ממאה קילומטרים מדי יום. "לנחיל פוטנציאל נזק אמיתי", מסביר ד"ר יואב מוטרו מהשירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות. "אבל זה לא המצב בישראל. הפרטים הבוגרים כמעט ולא אוכלים ולכן כמעט ולא עושים נזק. מצד שני, הם מתרבים. חלקם הקטן מצליח להטיל ביצים באזורים לחים. בנגב ובערבה החול יבש נורא ולכן השטחים שבהם הארבה יכול להתרבות מוגבלים, בעיקר באזורי החקלאות בהן משקים".

ארבה

ארבה