פרצת המס שתחזק את שוק הפירות הקפואים

בחוות דעת יועמ"ש משרד האוצר נקבע כי אין דרך למסות משקאות ממותקים בבתי עסק. אלה נשענים על שוק הפירות הקפואים, שיזכו להקלות גם ברפורמת החקלאות

שני מהלכים שמקדם לאחרונה משרד האוצר צפויים להיטיב עם השחקנים המוכרים פירות קפואים, מיצים ושייקים. הראשון הוא רפורמת החקלאות, שמטרתה היא להוריד את יוקר המחיה בכל הקשור לפירות וירקות על ידי פתיחת השוק ליבוא. מחירי התוצרת המקומית מאמירים מדי שנה, ועל פי הרפורמה יופחת גם המכס ממוצרי הפירות הקפואים, ולא רק הטריים. מהלך זה שעשוי להוזיל משמעותית את עלות חומרי הגלם.

בעוד רפורמת החקלאות נתונה להתנגדויות רבות ממגוון הקשת הפוליטית, מהלך נוסף שמקדם האוצר למיסוי משקאות ממותקים נותן אף הוא חיזוק משמעותי לשחקני הפירות הקפואים. בחוות דעת שפרסם בשבוע שעבר אסי מסינג, היועמ"ש של משרד האוצר, בנוגע למיסוי משקאות ממותקים נחשפה פרצת מס משמעותית במיסוי המשקאות הממותקים. זאת עשויה לשנות את הרגלי צריכת המשקאות של הישראלים, ולא בהכרח למים וסודה, כפי שחולמים במשרד הבריאות והאוצר.

ההצעה הנוכחית שהגיש משרד האוצר צפויה למסות משקאות ממותקים ומתוקים, אבקות ותרכיזים שמכינים מהם משקאות מסוג זה. אך היא לא תמסה חומרי גלם שמהם מכינים משקאות כאלו ועשויה להדיח צרכנים למחוזות שדווקא יגבירו צריכת מזון עתיר סוכר לבן. כך, לדוגמה, ניתן להניח כי משקי בית מסוימים שעד היום השתמשו בשוקולית להכנת שוקו, יעברו להשתמש באבקת קקאו ובסוכר.

פירות קפואים

פירות קפואים