פירות הרפורמה כבר כאן: אושרה תוספת למכסת העובדים הזרים בחקלאות לשנת 2022

הקצאת מספר העובדים הזרים לחקלאות תעמוד על כ-28,000 עובדים שיקדמו את ענף החקלאות. מדובר בתוספת של למעלה מ-2,500 אשרות עבודה ביחס להקצאה בשנת 2021

 

עודד פורר, שר החקלאות ופיתוח הכפר: "תוצאות המהפכה החקלאית כבר כאן – מדובר בצעד הראשון לתוספת ידיים עובדות שכל כך נדרשות בחקלאות. כך נבטיח את עתיד ענף החקלאות במדינת ישראל ונגדיל את פרנסת החקלאים. צעד זה עונה הן על הביקוש של חקלאים ישראליים שישודרגו והן על הצרכנים שירגישו זאת דרך המדפים ברשתות השיווק".

במסגרת הרפורמה בחקלאות שמטרתה לחזק את ענף החקלאות ואת עבודת החקלאי, אושרה תוספת של למעלה מ-2,500 עובדים זרים לחקלאות. התוספת אושרה בסיוע של רשות האוכלוסין וההגירה לנוכח החלטת הממשלה שקידם שר החקלאות, עודד פורר במסגרת חוק ההסדרים. מדובר בפעימה הראשונה של תוספת עובדים חקלאות. הפעימה השנייה שתשלים את המכסה ל-31,000 עובדים צפויה להינתן ב-2023.

תוספת זו תורגש לא רק אצל החקלאים הישראליים שייהנו מהגדלת פריון העבודה שלהם ובצוות העובדים שלהם, אלא גם אצל הצרכנים שיזכו לתוצרת חקלאית זמינה שלא תהיה תלויה במחסור מתמיד של ידיים עובדות.

כזכור, התוספת העתידית ברפורמה צפויה להעלות את כמות העובדים הזרים ל-31,000 עובדים וזאת לצד תמיכות נוספות שיינתנו לחקלאים לראשונה בהיקף של כ-5 מיליארד ₪. לצד צעדים אלו התפרסמו בחודשיים האחרונים תמיכות נוספות, בהן: נוהלי תמיכה שונים המזמינים צעירים להיות חלק מענף החקלאות, קידום עבודת החקלאי בשימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, תמיכות למחקר ופיתוח ועוד. כל אלו יגשימו את מטרת המשרד לקדם את החקלאות הישראלית, ולגבש "ארגז כלים" מתקדם לחקלאים, לטובת הצבת החקלאות הישראלית במרכז.

נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "במסגרת השיח עם החקלאים עלתה בקשה מהשטח להגדיל את מכסת העובדים הזרים בנוסף על השקעות בחדשנות. הקשב לשטח הוא דבר בסיסי וחשוב עבור השר והמשרד, ולכן במסגרת הרפורמה טופלה והוגדלה מכסת עובדים זרים בהיקף משמעותי אשר יקל על מצוקת כוח האדם של חקלאי ישראל. השקעות אדירות בחדשנות ומיכון יסייעו לצמצם פערים נוספים".

את מסמך ההקצאות המלא שפורסם באתר רשות האוכלוסין וההגירה ניתן למצוא כאן.