סגן שר החקלאות: "יש שר חדש ואל תצפו שיישם מדיניות של קודמו"

ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ דוד ביטן, פתח הבוקר (חמישי) את דיון ההמשך בנושא מצב החקלאות בישראל והתכניות ליבוא פירות וירקות.

במהלך הדיון הקודם התבררו הפערים בין דרישות החקלאים לתמיכה ישירה של כמיליארד שקל, לבין הסכם להקצות לכך 760 מיליון שקל מהם הוקצבו בפועל רק כ-200 מיליון שקל, היום כאמור קרא ביטן לצדדים לפתור את הבעיה תוך שבועיים.

רכז כלכלה ותעשייה באגף התקציבים באוצר, גל ברנס, אמר כי ביולי 2022 הגיעו הצדדים להסכמות שתוקצבו והאוצר עדיין עומד מאחוריהן, ולאחר אישור התקציב יש נכונות לבחון את ההסכמות. יו"ר התאחדות האיכרים והחקלאים בישראל, דובי אמיתי, אמר כי הסכמות יולי כבר לא רלוונטיות. היו"ר ביטן קרא לצדדים לשבת שוב ולהגיע להסכמות תוך שבועיים, עוד לפני דיוני התקציב, וביקש מחברי הכנסת שלום דנינו ואלון שוסטר לסייע בכך. אמיתי הוסיף, כי צריך לחוקק גם חוק עידוד השקעות הון בחקלאות, שיפחית את המס לחקלאים היצואנים.

סגן שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ משה אבוטבול, אמר כי "המשרד מקיים דיונים רציפים לנתב את התקציבים לחקלאות כפי שהצוות המקצועי במשרד מבין וללא התניות. הוא הוסיף כי "יש שר חדש, כמו שלא מצפים שהשרה רגב תיישם את מדיניות קודמתה מיכאלי אל תצפו שהשר יישם מדיניות אחרת של קודמו. אנחנו רוצים לחזק את החקלאות". עוד אמר ח"כ אבוטבול כי האוצר צריך לבוא למו"מ בלי להסתכל על העבר ובידיים נקיות."

דוד ביטן

דוד ביטן
צילום קובי גדעון