נחילי ארבה בירדן: כמה הגיעו לאילת ולערבה וגם לתל אביב

פרטים של ארבה תועדו באילת ובכמה מקומות בערבה. גם באזור המרכז דווח על כמה בודדים. בינתיים, ירדן ולבנון מתמודדות עם מכת ארבה

בימים האחרונים נצפה ארבה בכמה מקומות בערבה ובאזור ים המלח והיום (שבת) תועדו כמה פרטים באילת. כמה פרטים בודדים הגיעו גם למרכז הארץ, בין היתר לתל אביב. תושבים בעפולה דיווחו גם הם כי ראו ארבה.

"ראיתי עשרות פרטים של ארבה מתעופפים בשטח באילת", סיפר עומרי עומסי, פקח רשות הטבע והגנים. "ראיתי אותם אוכלים צמחים. הגיעו מספר פרטים לפני כמה ימים בעקבות הרוחות המזרחיות החזקות. הנחילים הגדולים היו בסעודיה והרוחות עזרו להם להגיע לירדן. קצה הקצה של הנחיל הגיע גם לפה". עומסי הוסיף כי באזור הערבה נעלם הארבה היום, בשל שינוי בכיוון הרוח, שהפכה למערבית.

בחברה להגנת הטבע אמרו כי להקות ארבה נכנסו לאזור מושב פארן ועד העיר הדרומית, כולל כביש 90 והשטחים החקלאיים והירוקים באזור. לדברי עמיר בלבן, מנהל תחום טבע עירוני בחברה להגנת הטבע, הפרטים שמגיעים הם בוגרים, ניתן לראות זאת על ידי צבעם הצהוב המוחלט, ובעלי יכולת תעופה נהדרת. "באזור קיבוץ לוטן נראו מאות שרקרקים שעושים את דרכם בימים אלו מאפריקה לאירופה, חונים על הגדרות של היישוב וצדים מלוא המקור ארבה נודד שנוחת באזור. גם עבור חיות הבר המדבריות מדובר בפסטיבל חלבון מטורף, ובדומה לשרקרקים, ברבה עופות נודדים ניזונים מהארבה תוך כדי תנועה צפונה".

ארבה

ארבה