מתקפת סייבר השביתה את ההשקיה בשטחים חקלאיים בצפון

גל מתקפות הסייבר נמשך: האקרים פרצו לבקרי מים בעמק החולה, בעמק הירדן ובאזורים נוספים. על הבקרים הופיעה ההודעה "You Have been hacked, Down with Israel". עדיין לא ברור אם נגרם נזק לגידולי השדה

מתקפת סייבר השביתה בקרי מים של לפחות עשרה חקלאים בעמק החולה, בעמק הירדן ובאזורים נוספים בישראל, והובילה להפסקת ההשקיה בשטחים אלה. על בקרי המים הופיעה ההודעה "You Have been hacked, Down with Israel". ממערך הסייבר הלאומי ומשרד החקלאות נמסר בשעות הצהריים כי ההשקיה חודשה.

בקרי המים מנטרים את מצב השטח ואת מזג האוויר ומחליטים באיזו כמות יש להשקות ומתי. הפריצה אירעה ביום שישי, וחברת התחזוקה של הבקרים התקינה אותם מחדש בחלק מהשטחים וכעת הם פועלים כרגיל. בשעה זו נבדקים כל הבקרים בשטחים שנפגעו ונבדק אם נגרמו נזקים לגידולי שדה חורף כמו אפונה, גזר ותפוח אדמה. יוניטרוניקס, החברה הישראלית שמייצרת את בקרי המים שנפרצו, מסרה בתגובה: "בקרי החברה המשולבים במערכות שהותקפו באירוע זה מאפשרים יכולת התאוששות מהירה ואנו פעלנו במהירות כדי לסייע ללקוחות ולהבטיח את סיומו המהיר של האירוע. כל בקרי החברה כוללים שכבות הגנת סייבר מובנות, ברמות שונות ובהתאם לצרכי הלקוחות".