משרד החקלאות: מחירי הירקות והפירות ירדו השבוע משמעותית

המחיר הסיטוני של מלפפונים ירד ל-4.59 ₪ לעומת 9.6 ₪ בשבוע שעבר. גם מחיר העגבניות ירד השבוע ועומד עתה על 4.5 ₪ לעומת 6 ₪ בשבוע שעבר. כמו כן נרשמה ירידה בהיקפי העסקאות בשוק הסיטוני ובמשרד החקלאות מגדירים אותו הבוקר כ'סחר חלש' ללא הרבה תנועה בשוק

מניתוח של כלכלני משרד החקלאות ופיתוח הכפר של 'הימים שאחרי ראש השנה' עולה כי השבוע נראית ירידת מחירים משמעותית בשווקים וברשתות השיווק. מחירי הירקות שבשבוע שעבר היו גבוהים יחסית, ירדו השבוע.

על פי סקירה של המשרד המחיר הסיטוני של מלפפונים ירד בשיעור חד של כ-50% ל-4.59 ₪ לעומת 9.6 ₪ בשבוע שעבר. גם מחיר העגבניות ירד השבוע ועומד עתה על 4.5 ₪ לעומת 6 ₪ בשבוע שעבר. הקישואים גם הם רשמו השבוע ירידה נאה ל-6 ₪ במחיר סיטוני לעומת 9 ₪ בשבוע שעבר. כך גם מחיר הבננות שירד ל-5.1 ₪ מ-6.5 ₪ בשבוע שעבר.

במשרד החקלאות גם רואים ירידה בהיקפי העסקאות בשוק הסיטוני ומגדירים אותו כ"מסחר חלש" ללא הרבה תנועה בשוק. עם זאת, בשוק יש שפע סחורה, ללא מחסור.

ההסבר לתנועה הדלה בשוק הסיטוני הוא דפוס שמאפיין ימים שלאחר חג, כיוון שבדרך כלל רוב הציבור מרכז את קניותיו בימים שלפניו. גם הסגר בו אנו נמצאים וסגירה של עסקים במגזר המוסדי כמו מסעדות ובתי מלון, ככל הנראה תורמת להיקף עסקאות לא גדול.

הניתוח הוא חלק ממעקב החטיבה למחקר כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות אחר שוק התוצרת הטרייה והערכות המצב השבועיות שמקיימת הנהלת המשרד מדי שבוע לטובת אספקת מוצרי המזון הטריים לכלל האוכלוסייה תוך שמירה על ביטחון מזון.

שוק ירקות ופירות

שוק ירקות ופירות
Image by Photo Mix from Pixabay