מנכ"ל משרד החקלאות נגד הקיצוץ הקיצוני במשרדו: "זו חובבנות. לא באים ברגע האחרון וסוגרים מדינה"

המנכ"ל אורן לביא הזדעדע כשגילה שהאוצר מתכוון לקצץ 432 מיליון שקלים מבסיס התקציב של משרדו עד 2026, ומאשים את האוצר בניסיון לנתק את המשרד מהחקלאים

באמצעות סגירת חמשת מחוזותיו: "שם לא נמצא הכסף. שם נמצא הקשר בין החקלאים לבין משרד החקלאות. את זה כנראה משרד האוצר רוצה לחסל"

הפחתה מצטברת של כ-432.3 מיליון שקלים עד 2026 מבסיס התקציב של משרד החקלאות, והפחתה של 317 תקני כוח אדם בעלות 89 מיליון שקלים – אלה רק חלק מהקיצוץ הקיצוני שמתכנן האוצר במשרד החקלאות, כחלק מחבילת הקיצוצים שניסח, ותגיע לדיון בישיבת הממשלה הקרובה.

"איזו תעוזה יש למשרד האוצר להציע שינויים מרחיקי לכת כל כך בלי לעשות עבודת מטה יסודית?", אומר ל'דבר' מנכ"ל משרד החקלאות אורן לביא. "מחובתנו להבטיח שהשירות לציבור לא ייפגע ושייצור המזון יוכל להימשך, ואפילו לגדול, כי זה מה שישראל צריכה בעת הזו".

לדברי לביא, הקיצוץ המוצע, נוסף על השינוי המבני שהאוצר מציע, מרוקן את משרד החקלאות מהמשימה המרכזית שלו. "הוא מותיר לנו להתעסק רק בחקיקה, חקלאות לא תהיה פה. לא יהיה כלום. בחישוב שעשו באוצר, לא שמו לב שעם התקציב הזה, אפילו את הארנונה על מטה המשרד בבית דגן לא נוכל לשלם. בדקנו עם המשרד, אולי יש כאן טעות. נציג האוצר אישר שאין טעות.

"הנחתי שהבינו פה משהו בשלושת החודשים האחרונים. חשבתי שמבינים שאנחנו במשבר גדול מאוד בחקלאות, המשבר הכי גדול שהיה כאן מאז קום המדינה. מישהו בירושלים צריך להתעורר ולהבין שהתוצרת החקלאית של מדינת ישראל לא גדלה בסופרמרקטים בלילה. חשבתי שצריך להסביר את זה לילדים שלי. מסתבר שצריך להסביר את זה גם לנערי האוצר".

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות.

אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות.
צילום: משרד החקלאות