מחיר חריג אפילו לתחילת עונה: קילו נקטרינות ב-70 שקל

המחירים בירקניות מטפסים, ובמועצת הצמחים ממליצים: אל תקנו נקטרינות עכשיו, חכו מעט שהמחירים יירדו. חקלאי: "המשווקים משלשים את המחיר"

זה לא חדש שכל שנה בתחילת העונה אפרסק ונקטרינה נמכרים ביוקר. מחירים של 40 שקל לק"ג הם דבר שבשגרה בשבועות של טרום העונה. אבל השנה יש כמה ירקניות ורשתות שהעלו את המחירים לשמיים והם נוסקים לגבהים שלא הכרנו.

חובבת פירות פנתה ל-ynet לפני שבוע בטענה שהמחירים הגיעו ל-42 שקל לק"ג. לא התרשמנו. היוםכבר נדהמנו לגלות מחיר מטורף של 69 שקל לק"ג נקטרינה. מדובר בפרי שבשיא עונתו נמכר ב-10 שקלים לק"ג ומטה, אם כי בשנים האחרונות המחיר הממוצע שלו עלה בשל פגעי מזג האוויר וקשיי גידול.

במועצת הצמחים אמרו ל-ynet שהמחיר שהחקלאים מציעים נע בין 25 שקל לק"ג לפרי פרימיום ועד 10 שקל לק"ג לפרי איכותי שפשוט לא נראה טוב. חלק מהירקנים לא רק שמוכרים ביוקר, אלא גם מוכרים פירות בוסר. אולם, במועצה לא מתרגשים ומוסרים כי המחירים יירדו, שכן העונה כלל עוד לא החלה.

אז איך הגיעו בירקניות ל-69 שקל לק"ג, אם חקלאים מוכרים את הפרי ב-25-10 שקלים לק"ג? לטענת חקלאי שמגדל נקטרינות: "תמיד מאשימים אותנו, אבל אין לי מושג איך שילשו כך את המחיר. עדיף לחכות שבוע שבועיים ולא לקנות אבל אלה לא המחירים שלנו.

"לגדל את הפרי הזה עולה המון כסף לחקלאי, לא לרשת או לירקן. השטחים נותנים יבולים נמוכים, עם המון דילולים. אז אם עלה לי הרבה כסף לגדל ואני רוצה לכסות את ההוצאות שלי, אני מוכר לא ב-5-7 שקלים אלא ב-15-10 שקל לק"ג בתקופה הזאת. לא ברור לי למה לצרכן משלשים את המחירים.

"אני גידלתי את העץ ארבע שנים, טיפלתי, ריססתי, דיללתי ונלחמתי על עובדים. כשהגעתי לקטיף כבר השקעתי בזה שנים של עבודה - ובסוף הירקנים קונים בבוקר ומוכרים בצהריים בפי 3. למה? למה אני מרוויח על ק"ג שני שקלים והם מרוויחים 20 שקל?".

נקטרינות

נקטרינות