לקראת חג הסוכות, משרד החקלאות מתריע: חל איסור על הכנסת סטים של ארבעת המינים ממדינות זרות לישראל

חג סוכות מתקרב בצעדי ענק, ההכנות לקראת החג בעיצומן וכך גם רבים מגיעים לישראל כדי לחגוג את החג בארץ. בהתאמה לכך, גם השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות ופיתוח הכפר נערכים ומתגברים את כוחותיהם בביקורת הגבולות, מחשש להכנסה של ארבעת המינים ללא אישור, שעלולים להוות סכנה לקיומה של החקלאות המקומית.

על פי חוק הגנת הצומח, וכדי למנוע מעבר בין מדינות של מזיקים וגורמי מחלות לצמחים (חרקים, אקריות, נמטודות, פטריות, חיידקים ווירוסים), קיים איסור מוחלט על הכנסת פירות וירקות וכל מוצר צמחי אחר במעברי הגבול לתוך שטח מדינת ישראל. כל העברה של תוצרת חקלאית לגבולות מדינת ישראל ללא אישור של משרד החקלאות מהווה עבירה פלילית. משרד החקלאות קבע מדיניות זו, כבכל העולם, מכיוון שכאשר תוצרת חקלאית מוכנסת לתוך גבולות מדינת ישראל באופן שלא נבדק על ידי השירותים להגנת הצומח ולביקורת, הדבר עלול להוביל לכניסת מזיקים וגורמי מחלות צמחים שאינם קיימים בישראל, שעשויים להזיק לגידולים המקומיים, ובכך לגרום לנזק בלתי הפיך לחקלאות, ולהביא לכדי השמדת ענפי חקלאות שלמים.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מבהיר כי כל נוסע הנכנס לישראל רשאי להכניס לתחומי המדינה עמו אתרוג בודד אחד לצריכה אישית, ובעת כניסתו עליו להציגו בפני נציג השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות הנמצא במעבר הגבול. נציג המשרד יבדוק את האתרוג כדי לאשר שאין בו נגעים ומזיקים. הכנסת שאר המינים – לולב, הדס וערבה אסורה, שכן אין אפשרות לבדוק בעת הכניסה את הגידולים, והכנסה בלתי מבוקרת כזו טומנת בחובה סכנה מוחשית של החדרת נגעים המסוכנים לבריאות האדם והצומח ופוטנציאל לגרימת נזק בלתי הפיך.

אתרוג

אתרוג