לקט ישראל: "יותר אנשים פונים ומבקשים סיוע"

בארגון לקט ישראל מצילים מזון טוב שאמור להיזרק ומחלקים אותו לנזקקים. כמויות מזון ממלונות, אולמות אירועים, מטעי פרי, "עשרים אלף טון פירות שאנחנו מצליחים לחלק במשך השנה". הקורונה פגעה השנה הרבה יותר. ראיון באולפן

לקט ישראל הוקמה לפני שמונה עשרה שנה על ידי גוזף גיטלר, היא שמה לעצמה מטרה להציל מזון ולחלק לנזקקים. ידידיה רוזנברג, מנהל מטה עמותת פירות וירקות, נמצא באולפן סרוגים להסביר מה זה נקרא להציל מזון.

"יש לנו הרבה מזון שמכל מיני סיבות לא משתמשים בו ובדרך כלל אם לא אוספים אותו ולא משתמשים בו הוא פשוט נזרק וחבל. הרעיון שלנו זה להציל את המזון הזה האיכותי והטוב ולהביא אותו למקום שצריך אותו להעביר לנזקקים".

ואיך אתם עושים את זה? איך אתה יודע איזה מזון אתה צריך להציל מאיפה ומה? "לקט ישראל מתמקד בשתי פרויקטים גדולים של הצלת מזון, אחד זה נושא של פירות וירקות, יש לנו צוותים מיוחדים שמגיעים ממש לשדות של החקלאים שהחקלאים משאירים פירות וירקות בשדה, ועם צוותים שלנו אוספים ומלקטים את כל מה שנשאר בציוד מיוחד שיש לנו, אנחנו מובילים את זה למרכז הלוגיסטי שלנו ואחר כך מחלקים את זה לעמותות, זה סוג אחד של הצלת מזון". יש להדגיש כי הקמפיין ביוזמה ובמימון הקרן המשפחתית של ענבר ומריוס נכט, בשיתוף "לקט ישראל".

לקט ישראל

לקט ישראל