"לחצים פוליטיים": שר החקלאות מגיב לביקורת על רפורמת היבוא

שר החקלאות עודד פורר נחוש להעביר את הרפורמה בענף, לא חושש מביקורות מגדלי הפירות והירקות, הלולנים והרפתנים - ומצהיר: "נממן 50% מעלות מכונה שתגביר תפוקה" • על ארגוני החקלאים: "רבים מהם ארכאיים" • על מתנגדי הרפורמה בממשלה: "אוכיח אותם על טעותם"

במשרד של שר החקלאות, עודד פורר, תלויות שתי תמונות ישנות. פנים מטושטשות של עובדי אדמה אוחזים בכלי חפירה ניבטות למצלמה. "זה סבא רבא שלי", מצביע פורר על אחת הדמויות המצולמות ומפרט כי הוא הגיע מבלארוס בסוף המאה ה-19.
הנין של החקלאי נמצא כעת בלב סערת החקלאים. במסגרת רפורמה שהוא נחוש לקדם, חרף התנגדות המגיעה גם מחבריו לקואליציה, פורר הצליח להרגיז את מגדלי הפירות והירקות, את הלולנים ואת הרפתנים.

"חייבים לעשות צעד קדימה בחקלאות הישראלית. נזרים הרבה כסף לעידוד השקעות הון, לרכישת ציוד חדשני. נשפר את התפוקה", מצהיר השר. "פגשתי חקלאי מעין יהב שחזר לעבד חלקות אדמה שעיבד בתור נער. הוא סיפר שאחרי 30 שנה הוא מצא שמשתמשים באותן השיטות. זה קורה בגלל שאין לחקלאים תמיכה נדרשת לעבור לציוד מתקדם. במדינת ישראל יש הרבה חדשנות וטכנולוגיה שמשרתת חקלאים בעולם אבל לא בישראל. למה? כי הם לא צריכים, כי אין להם תחרות. משרד החקלאות לדורותיו לא עודד חקלאות, חיו עם מה שיש".

עודד פורר

עודד פורר
צילום יצחק הררי דוברות הכנסת