כנס בינלאומי לאגרו-וולטאי

בהמשך לאישור תכניות המתאר של משרד החקלאות ומשרד האנרגיה להקמת כ 130 חלקות ניסוי למתקני אגרו-וולטאי לדו שימוש בקרקע

יתקיים כנס בינלאומי לאגרו-וולטאי SunnySide APV SUMMIT 2023
ביזמת מכוני המחקר מיגל מישראל ופראונהופר מגרמניה 
ובשיתוף משרדי האנרגיה, החקלאות, הכלכלה, הגנ"ס, המדע ופורום האקלים של בית הנשיא

הכנס הבינלאומי לאנרגיה מתחדשת שייערך ב- 1-2 במרץ 2023, בגליל העליון, מתקיים בהמשך לאישור הפקדה תכנית מתאר, בקידום משרד האנרגיה, הכוללת יותר מ-130 חלקות ניסוי לדו שימוש בקרקע חקלאית- שילוב גידולי חקלאות וייצור חשמל ירוק מהשמש. בחלקות מגוון רחב של סוגי גידולים, אזורי אקלים, וטכנולוגיות סולאריות, שבהבשלתן יביאו את ישראל להוביל את התחום בעולם. 

בכנס ישתתפו- קובעי מדיניות ואסטרטגיה ממשרדי הממשלה והרשויות הרלוונטיות, חברות אנרגיה מהארץ והעולם, חוקרים, יזמים קרנות משקיעים וחקלאים. יוצגו מחקרים, טכנולוגיה ומיזמים פורצי דרך בתחום האגרו-וולטאי, ע"י מרצים ומומחים מהארץ והעולם. 

מטרת הכנס היא לדון ביישום מערכות סולאריות בשטחים החקלאיים בארץ ובעולם. בנוסף יתקיימו שולחנות עגולים, בשיתוף פורום האקלים של בית הנשיא, לדיון באתגרים העיקריים לקידום משמעותי של התחום בארץ כבר בשנה זו.

בישראל, מדינה עשירה בשמש, חשופים הגידולים לעודפי קרינה, הפוגעת באיכות היבול וגורמת לנזקים במיליארדי שקלים. עם ההתחממות הגלובלית ואירועי האקלים הקיצוניים ההשפעות הולכות וגדלות. תחום האגרו-וולטאי החל להתפתח בעולם בשנים האחרונות על ידי גופי מחקר, ונמצאו הוכחות כי שימוש זה יכול לשפר את התנובה החקלאית והן את תצרוכת המים של הגידולים. 

זהו פרויקט רחב היקף וייחודי בעולם, בשילוב היבטים מהותיים עבור היזמים, החקלאים וחוקרי האקדמיה- כ-20 יזמים ו- 45 חוקרים יבחנו את השפעתם של הפאנלים הסולאריים על כ- 50 גידולים חקלאיים, ב- 8 טכנולוגיות פוטו-וולטאיות, וב- 11 סוגי קרקע שונים. 

SunySide APV SUMMIT 2023 יתקיים במשך יומיים 1-2 במרץ במלון גליליון. 
להרשמה- לחץ כאן
 

גידול משולב אנרגיה

גידול משולב אנרגיה
צילום: הדמיות דוראל