"כל זוג ידיים הוא משמעותי"

חקלאי ממפלסים וסטודנטית תושבת הקיבוץ שילבו כוחות כדי להציל את הפרדס

כשישראל (כושי) סדי, מנהל המטעים בקיבוץ מפלסים, חיפש ידיים עובדות לקטיף פירות הדר הוא מצא שם פנים מוכרות - שחר ארגמן, סטודנטית בת הקיבוץ שחזרה לשקם את המקום היישר מטיול בהודו. המפגש ביניהם התאפשר הודות ליוזמת "קטיף לאומי" שמעניקה לכושי מתנדבים לחקלאות ולארגמן מלגת לימודים. "אפשר להרגיש ככה את העם, את השותפות ואת השייכות"

ישראל (כושי) סדי (73), מנהל המטעים בקיבוץ מפלסים מרגיש בימים אלה את שיא עונת הקטיף של ההדרים: תפוזים, פומלות, פומליות ואשכוליות שרק מחכים להיקטף מהעץ. לצידו ניצבים עובדי חקלאות לא שגרתיים - סטודנטים צעירים שמגיעים להתנדב בעבודה חקלאית ולהציל תוצרת במסגרת מיזם מלגת קטיף לאומי. היוזמה של בנק לאומי, בשיתוף התאחדות הסטודנטים, ארגון הצלת המזון לקט ישראל וקשת מאפשרת לסטודנטים להרגיש כרגע כמו חלוצים.

"זה צעד מבורך שעוזר לכל הצדדים", סדי מבהיר. "אנחנו צריכים פה הרבה מתנדבים וזו גם הזדמנות לעזור לחבר'ה הצעירים שהתגייסו לפה באהבה. לקט ישראל קוטפים אצלנו פירות להצלת מזון במשך שנים - בין אם נותר פרי קטן על העץ ובין שנשאר משהו שלא שיווקנו מראש. עכשיו הם דואגים לנו לידיים עובדות. אפשר להגיד שהם זוכרים לנו חסד נעורים".