כך תאחסנו פירות וירקות כך שיחזיקו מעמד יותר זמן

אשכולות בננות צריך לפרק, בצלים צריך לתלות, תפוחי אדמה אסור לקרר וגזר צריך לחתוך מייד לאחר הקנייה 

כל מה שצריך לדעת כדי שהפירות והירקות שקניתם בסופר לא יירקבו מהר מדי

שוב פתחתם את המקרר וגיליתם שכל הירקות והפירות שקניתם ב"יום השוק" בסופרמרקט שלכם נרקבו תוך יומיים? ייתכן שאיכות הסחורה אינה אשמה בכך – אלא תנאי האחסון שאתם גוזרים את המזון שלכם. עם כמה התאמות המבוססות על המלצות מגובות מדע של חוקרי מזון ושפים, תוכלו ליהנות מהפירות והירקות טריים יותר לאורך זמן. נעזרנו ב-Claude כדי לתמצת כמה עצות כאלו.

העצה הראשונה היא לא לאחסן פירות וירקות יחד. פירות כמו בננות, מלונים ועגבניות משחררים גז אתילן, שמאיץ את ההבשלה (ולכן גורם להם להתקלקל). לכן, עדיף לשמור פירות על השיש (ובארץ עדיף בארון מוצל ויבש), וירקות במקרר.

בנוסף, יש להקפיד לאפשר זרימת אוויר עבור הירקות על ידי חירור השקיות שבהן הם מאוחסנים או אחסונם ברשתות במקום בשקיות אטומות. הקפידו גם לא לערום אותם – נקודות המגע לא תהיינה חשופות לאוויר ותתקלקלנה מהר יותר.

למרות הנטייה לנקות את המוצרים כאשר אתם מביאים אותם הביתה – אל תעשו זאת עד לרגע שבו אתם מתכוונים להשתמש בהם. רטיבות מאיצה גדילת חיידקים.

ירקות ופירות מסוימים דורשים גם כללים נוספים:

שום ובצל צריכים להיות מאוחסנים בטמפרטורת החדר, ולא בקירור. הם צריכים גם להיות מאוחסנים במיכלים פתוחים לאוויר. לגבי בצלים, מומלץ להשחיל אותם לגרביונים לקשור קשר ביניהם כך שלא יגעו אחד בשני ולתלות במטבח. בצל צריך להתרחק מתפוחי אדמה, ורצוי גם מאור שמש ישיר.