יו"ר ועדת החוץ והביטחון: "אין לישראל תוכנית למקרה שיהיה משבר מזון"

בדיון על אבטחת מלאי המזון לשעת חירום אמר ח"כ רם בן ברק כי "אנו נדרשים לגבש תוכנית לאומית רב-שנתית עד לשנת 2050 בנושא מדיניות החירום למזון בישראל. אנו לא יכולים לשבת ולשקוט על השמרים"

"לישראל אין תוכנית לאומית למקרה שיהיה משבר מזון". כך אמר היום (ג') ח"כ רם בן ברק מיש עתיד, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, בדיון על אבטחת מלאי המזון לשעת חירום בהשתתפות נציגים מהמועצה לביטחון לאומי ורשות החירום הלאומית.

יצוין, כי בנושא המזון אין לממשלה תוכנית חומש בדומה לתוכניות בענפי האנרגיה, תחבורה, בריאות ועוד, ואין גוף המרכז את נושא ביטחון המזון, בעיקר לנוכח השינויים המתרחשים בעולם: מזג אוויר קיצוני הפוגע ביבולים ומגיפת הקורונה הגורמת לשיבושים במערך האספקה העולמי.

לדבריו של ח"כ בן ברק, "מזון לשעת חירום במדינה מוקפת אויבים הוא סוגיה מרכזית בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, ויש לה השלכה ישירה על היכולת של המדינה לנהל מערכה צבאית, בתנאים של מצור ימי ואווירי, בהתאם למלאי המזון".

"נושא לסכסוכים"

לדבריו, הצפי הוא שהעניין הזה יהיה נושא לסכסוך בין מדינות בשנים הבאות, לצד המאבקים על משאבים. כל אלה, לצד המצב הביטחוני, שינויי האקלים, העלייה בתוחלת חיים והרפורמות בחקלאות, יכולים להביא אותנו למשבר תזונתי חריף בטווח הנראה לעין".

ח"כ בן ברק ציין עוד כי "יש עוד אסונות שעלינו להתכונן אליהם: רעידות אדמה, צונמי ועוד. אנו נדרשים לגבש תוכנית לאומית רב-שנתית עד לשנת 2050 בנושא מדיניות החירום למזון בישראל. אנו לא יכולים לשבת ולשקוט על השמרים. אין למדינת ישראל את הפריבילגיה הזאת".

פירות

פירות