יבוא האננס יורחב - החקלאים זועמים: "צעד פופוליסטי"

במסגרת הרפורמה בחקלאות, תייבא ישראל אננסים מקוסטה ריקה • בכירים בענף נגד דברי השר פורר בוועידת "ישראל היום": "זורה חול בעיני הציבור, אין תוספת של מאות מיליונים לחקלאים"

משרד החקלאות חתם על הסכם בילטרלי ראשון במסגרת הרפורמה בענף עם קוסטה ריקה, להרחבת יבוא האננס לישראל כדי לענות על הביקוש הגדל לפרי.

עד היום יובא הפרי האקזוטי רק מהרפובליקה הדומיניקנית ומקניה. במהלך השנה החולפת יובאו משתי המדינות הללו אננסים בכמות הגדולה ב־95% בהשוואה לשנת 2020. כזכור, שרי האוצר והחקלאות חתמו על צו שעניינו הפחתות המכסים על פירות וירקות, ואשר נועד להגביר את התחרות בשוק התוצרת החקלאית בישראל. במסגרת זו, בשונה משמונה מוצרי חקלאות שבגינם הפחתת המכס תהא הדרגתית, המכס על האננס בוטל באופן מיידי, מה שמקל את יבוא הפרי ממקורות שונים בעולם.

בתוך כך, החקלאים זועמים בעקבות דבריו של שר החקלאות עודד פורר בוועידת החוסן של "ישראל היום" כי תקציב משרד החקלאות הוא הגבוה ביותר שהיה מעולם, וכי מדובר בכסף שהולך לחקלאים. בראיון לסוניה גורודיסקי, העורכת הכלכלית של "ישראל היום", הוא ציין כי העלה ב־20% את מספר העובדים הזרים והעביר מאות מיליוני שקלים למחקר ולפיתוח.

אננס