חשוב: כך תבדילו בין תוצרת ישראלית למיובאת

החקלאים בקריסה, ורשתות השיווק עדיין מעדיפות פעמים רבות את התוצרת הטורקית הזולה יותר.

לטובת המשקים הישראליים, שזקוקים לנו עכשיו יותר מאי פעם: איך מזהים ירקות ופירות מקומיים, ולמה תמיד כדאי להעדיף עגבניות קטנות ורכות על פני גדולות ובהירות?

החקלאות הישראלית נמצאת במצב הישרדות והחקלאים מתחננים לכל עזרה שיוכלו לקבל - בקטיף או בטיפול בגידולים בשדות ובמטעים, וגם ברכישת התוצרת החקלאית שנהרסת. האבסורד הוא שבעודנו נחשפים לגודל הטרגדיה של החקלאות שלנו, רשתות השיווק ממשיכות למכור תוצאת חקלאית מיובאת מחו"ל. "כואב הלב לשמוע את החקלאים ולהבין את גודל המצוקה שלהם - ואז לראות בסופרים את הירקות של ארדואן", אומרת נוי הדס, בעלת נוי השדה, שנרתמת לעזרת החקלאים. "החקלאים שלנו במצוקה איומה! עשרות חקלאים שהגנו עלינו בגופם נפגעו בטבח הנוראי, זה הזמן שלנו להראות להם שאנחנו איתם". אז בתור התחלה, זה זמן טוב להקפיד על קניית תוצרת ישראלית בלבד, ועכשיו רק נותר ללמוד איך מבדילים בינה לבין זו המיובאת.

הנה הטיפים של נוי:

עגבניות

ברשתות השיווק יש המון עגבניות ישראליות לצד המון עגבניות טורקיות, אבל עגבנייה היא הירק שהכי קל לזהות אם הוא ישראלי או לא: בעגבניות הישראליות תמיד יהיה עוקץ ירוק, ולפעמים הן יהיו מחוברת לאשכולות או שיהיה בהן גבעול. העגבניות הטורקיות גדולות, קשות ופחות אדומות, בעוד שהישראליות יותר אדומות, יותר קטנות ויותר רכות.