חקלאים נגד הרפורמה של האוצר: "תוביל לנטישת אדמות מדינה"

בכנס חירום שהתקיים בגבול רצועת עזה אמר מנהל עיבודים בקיבוץ סעד: "כולם רוצים לקנות בזול, אבל ברגע שייכנס היבוא זה יחסל את החקלאות בארץ" • האלוף (מיל') ישראל זיו התריע: "אם לא תהיה פה חקלאות - יצטרכו להעמיד כאן עוד אוגדה"

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, מסר: "אנחנו על הגדר, מתוך ירי הרקטות ושיגור הבלונים, מגדלים עגבניות ופלפלים בעוטף עזה וכך מייצרים רצועת ביטחון ומזון. הרפורמה כפי שהיא מוצעת תגרום לחקלאי חמאס וארדואן לשמוח, במקום שהממשלה תגרום לחקלאות שלה בגבולות לפרוח".

עוד אמר: "אנו בעד רפורמה בחקלאות שתיטיב עם הצרכנים והחקלאים ומתנגדים לרפורמה שתפגע בחקלאות בעוטף עזה, בגליל ובגולן ותשאיר את המדינה עם 220 אלף דונם אדמות נטושות בגבולותיה".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, הוסיף: "צריך להביא את הממשלה לפה. רק מי שמגיע לפה מבין שהשדות הללו הם מה שמגן על מדינת ישראל. חמאס לא נלחם בצה"ל. חמאס תמיד יפסיד לצה"ל. חמאס במשך 20 שנה מנסה לגרום לנו לעזוב את המקום הזה. האיום הוא לא פשוט. צריך לתמוך ולחזק את החקלאות פה. החקלאות היא מה שמחזק את המדינה".

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, קרא לראש הממשלה לחזור לשולחן המו"מ: "ראש הממשלה נפתלי בנט לא יכול לטמון את ראשו בחול. יש לחזור לשולחן המו"מ ולהגיע לפתרונות. נביא רפורמה טובה לעם ישראל ולחקלאות. החקלאים הם שמצאו חלק מהמנהרות כאן, שזיהו את הרעשים. אלה השדות שהוצתו בקיצים הקודמים מבלוני תבערה. לא נפקיר אותם".

ניצן לנדאו, מנהל עיבודים בקיבוץ סעד, אמר ל"ישראל היום": "כולנו רוצים לקנות בזול, אבל ברגע שייכנס היבוא זה יחסל את החקלאות בארץ, ולהחזיר את הגלגל אחורה לא יהיה אפשרי. ככה היה בבשר, בעבר היו המון מגדלי בשר בארץ, קילו אנטריקוט עלה 60 שקלים, היום אחרי שעשו יבוא, אין מגדלים והמחיר קפץ לשמיים, בדגים זה אותו דבר. כל המחירים יעלו ולא נוכל לשלוט בזה"

אדמות ננטשות

אדמות ננטשות