חנויות השמיטה החרדיות יתחילו לשווק ירקות שגודלו בעזה

ירקות ספוגים בדם. לראשונה מזה שמונה שנים יצאו הבוקר משאיות ובהן סחורה חקלאית מעזה בדרך לחנויות השמיטה של המגזר החרדי שמעדיף 'יבול נכרי', גם אם מדובר בחיזוק שלטון החמאס

לראשונה מזה שמונה שנים יצאו הבוקר (ה') משאיות ובהן סחורה חקלאית מעזה בדרך להימכר בישראל.

שלוש משאיות ועליהן 27 טון עגבניות ו-5.5 טון חצילים יצאו הבוקר ממעבר הסחורות כרם שלום כדי להימכר בשווקים בדרום הארץ וביום ראשון צפויות לצאת משאיות נוספות כדי להימכר בשווקים נוספים בישראל. האישור הנוכחי ניתן כדי לספק ירקות למגזר החרדי, שמעדיף לקנות בשנת השמיטה תוצרת ערבית, אפילו משלטון החמאס ולא לצרוך ירקות ופירות מ'היתר מכירה' או מהערבה הדרומית. בשל הביקוש נמכרים הירקות לעיתים במחיר כפול ממחירי 'היתר מכירה' המקבילים.

הסגר על עזה הוטל מאז עליית החמאס לשלטון בשנת 2007, לפני הטלת הסגר כ-85 אחוז מהמוצרים שיצאו מעזה נמכרו בישראל וברשות הפלסטינית, כאשר ישראל היוותה את השוק העיקרי של סוחרי הרצועה, שמכרו לישראל ירקות ופירות, ריהוט, מוצרי טקסטיל, ועוד.

לעיתים רחוקות התירה ישראל מכירה של סחורה מהרצועה לשווקים בחו"ל, שיצאה דרך נתב"ג, נמל אשדוד או גשר אלנבי. בחודשים האחרונים, ובייחוד מאז מבצע 'צוק איתן' החלה ישראל מראה סימני נסיגה מהוססים של כמה מהמגבלות על מכירת סחורות מהרצועה לרשות ואפילו לישראל עצמה.

ירקות מעזה

ירקות מעזה