חודש עמוס למגדלי הרימונים באזור נתניה: "לא לקחת את החקלאות כמובן מאליו"

מגדלי רימונים מאזור נתניה מספרים על הפרי המיוחד, חושפים את סגולותיו, מגלים איך הם אוהבים לאכול אותו ומביעים תקווה שלמרות הקשיים, גם בעתיד יגדלו פה רימונים. מיוחד לראש השנה

שיעור היסטוריה:

"אני דור שלישי במשק. סבא שלי התיישב פה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, הוא היה מוותיקי היישוב, וקיבל שטח אדמה לעיבוד. בתחילת שנות השבעים, אבי מנחם ז"ל רכש משק בסמוך לאביו על מנת להרחיב את הפעילות החקלאית".

למה דווקא רימונים?

"אני מגדל רימונים כעשרים שנה. הפרי בריאותי, הוא מתאים לאזור מבחינת האדמות והסביבה. הוא מכיל המון ויטמינים ואנטי-אוקסידנטים. אנחנו גם סוחטים מיץ רימונים, שזה המוצר הנלווה שלנו. אנחנו משווקים את הפרי גם בשווקים הסיטונאים, גם ללקוחות פרטיים ולרשתות השיווק.

חוץ מזה אני מגדל גם פירות נשירים - אפרסקים, שסק, נקטרינות ומשמשים. הרימונים שאני מגדל הם מתוקים וחמוצים. יש רימוני העמק ורימוני שני בתחילת העונה, באמצע העונה זה החמצמצים יותר - זן 116 וזן קאמל, והזן המאוחר ביותר הוא זן הוונדרפול, שאותו ניתן לשמור בקירור ואחסון ולשווק אותו עד מרץ".

איך אני ממליץ לאכול רימון?

"אני חושב שכדאי לסחוט אותו עם הקליפה, כי יש בקליפה המון יתרונות בריאותיים מוכחים. זה מיץ טבעי ללא פיסטור וללא חומרים משמרים, זה מאוד בריא ומאוד טעים".

מסר לשנה החדשה:

"אני מאחל הרבה בריאות לכולם. לאכול מוצרים שהם כחול-לבן. אני מאחל שאנשים יעריכו את הגידולים שגדלים במדינה, כי יש בהם הרבה יתרונות על פני פירות שמגדלים בחו"ל. ואני מאחל לכולנו לא לקחת את ההתיישבות ואת החקלאות כמובן מאליו, כי זה אחד הדברים הכי חשובים ששומרים לנו על המדינה"

רימונים

רימונים