חובת סימון ארץ מוצא מתרחבת גם לאונליין: למרות התנגדות רשתות השיווק

החובה לסמן תוצרת חקלאית בארץ המוצר תיכנס לתוקף בשבוע הבא,

גם באינטרנט. ברשתות התנגדו בשל פער הזמנים בין הבחירה בפריט למשלוח שלו. עקב כך הוחלט: הצרכן יבחר בארץ המוצא מבין האפשרויות הקיימות ברשת, ואם ביום המשלוח הפריט אזל, הרשת תיידע אותו כך שיבחר אם לוותר או לבחור ארץ מוצא אחרת

סימון ארץ מוצא לתוצרת חקלאית טרייה יהפוך לחובה החל מ-24 בפברואר - גם באונליין. רשתות ומוכרים יצטרכו ליידע את הצרכנים באתרי האינטרנט המכירתיים שלהם מהי ארץ המוצא של פירות, ירקות, בשר, עוף, דגים, מוצרי חלב וביצים שנמכרים בתפזורת.

הדבר קורה כחודשיים אחרי שהחובה לסמן ארץ מוצא לתוצרת חקלאית נכנסה לתוקף בסניפים עצמם, בדצמבר 2023, במסגרת תיקון 65 לחוק הגנת הצרכן. מאז המוכרים מחויבים להציג את ארץ הייצור בשילוט לצד הפריט

רשתות השיווק התנגדו להרחבת המהלך לאונליין וביקשו לבטלו משום שטענו שהן עלולות להטעות כך צרכנים. לדוגמה, צרכן יבחר בעגבניות, תפוחים ואגסים מישראל בעת ההזמנה, אך ייתכן שבעת הכנת המשלוח אלה יאזלו והוא יקבל עגבניות מטורקיה, תפוחים מאיטליה ואגסים מיוון, בניגוד לבחירתו.