זה אורגני "אמיתי"? מעתה תוכלו לדעת בזמן אמת משרד החקלאות מפרסם את מאגר העוסקים בחקלאות אורגנית

המאגר דינמי ומתעדכן בזמן אמת, וכולל את כל שרשרת השיווק: מגדלים, משווקים, יבואנים, יצואנים, בתי אריזה, מפעלים וספקי תשומות. לכם נותר רק לקרוא את התווית ולבדוק.

המטרה: הנגשת המידע לצרכן האם התוצרת שמולו היא אורגנית או לא

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר: "אנחנו מקדמים במשרד החקלאות מהלכים רבים שיגבירו את השקיפות לצרכן בכל מה שנוגע למזון טרי. יוזמת סימון ארץ המקור הייתה הסנונית הראשונה וכעת אנחנו מקדמים גם את מאגר העוסקים בחקלאות אורגנית, על מנת להבטיח שהצרכן הישראלי ידע בדיוק היכן גדל המזון שאותו הוא אוכל ובאילו תנאים גידלו אותו. משרד החקלאות בהובלתי ימשיך לדאוג גם לחקלאים וגם לצרכני הקצה ולהבטיח מזון טרי, בריא ובמחירים סבירים"

כחלק משיפור השקיפות והנגשת המידע לציבור הרחב מפרסם משרד החקלאות ופיתוח הכפר את מאגר העוסקים בחקלאות אורגנית. המאגר כולל פרטיהם של כלל העוסקים בענף, לרבות פירוט של המוצרים בגינם קיבלו היתר אורגני. המטרה היא לאפשר לצרכן בבואו לרכוש תוצרת אורגנית להשוות את פרטי התווית למאגר ולוודא שאכן התוצרת שמולו היא אורגנית. אם יישלל ההיתר האורגני מעוסק כלשהוא הוא יוסר מהמאגר בזמן אמת.

המאגר כולל את כל שרשרת השיווק: מגדלים, משווקים, יבואנים, יצואנים, בתי אריזה, מפעלים וספקי תשומות. המאגר מאפשר חיפוש לפי שם העוסק, תחום העיסוק והתוצרת לגביה ניתן ההיתר, כך למשל ניתן לבצע חיפוש לפי סוג הגידול ולקבל מידע על כל העוסקים שקיבלו היתר למכור מלפפון. כמו כן, ניתן גם לדעת אם מגדל מסוים קיבל היתר למכור רק מלפפונים אורגניים או גם עגבניות.

בנוסף, המאגר מפחית את נטל הרגולציה על העוסקים בענף שעד היום נדרשו להחזיק את כלל ההיתרים (פיזית), ומעתה, כיוון שהוא מתעדכן באופן מידי בעקבות כל שינוי, המאגר מחליף דרישה זו. לדוגמה, מפעל שמייצר מזון אורגני היה צריך להחזיק את כל ההיתרים של ספקי חומרי הגלם מהם קנה את חומרי הגלם ואת המשווק אליו הוא ימכור את התוצרת. בדומה לכך, מגדל היה צריך להחזיק את ההיתרים של ספקי התשומות מהם קנה תשומות (קומפוסט, זבל עופות מטופל) ובתי האריזה אליהם הוא ימכור את התוצרת וכו' ומעתה הם לא יצטרכו.

פרי אורגני

פרי אורגני
Image by lumix2004 from Pixabay