הקלה ביבוא פירות תביא לחדירת מזיקים

חוקרים מהאוניברסיטה העברית: "הקלה ביבוא פירות תביא לחדירת מזיקים"

חוקרים מהפקולטה לחקלאות מזון וסביבה פנו לראש הממשלה ולשר האוצר, לגבי הרפורמה ביבוא, הזהירו מהשלכות שינויי האקלים והדגישו את החשיבות בהמשך החקלאות הישראלית לביטחון התזונתי: "ייתכן שבטווח הקצר נראה חסכון של כמה מאות שקלים בשנה למשפחה. אולם הנזקים מפתיחה מסיבית של המשק ליבוא של תוצרת טרייה עולים להיות מסוכנים בטווח הבינוני והארוך"

הרפורמה בייבוא התוצרת החקלאית פנו היום (א') עשרות חוקרות וחוקרים, נשות ואנשי מדע מהפקולטה לחקלאות מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית במכתב לראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר בדרישה לעצור את הפגיעה בחקלאות. על המכתב חתומים בכירי החוקרות והחוקרים, בהם דיקן הפקולטה פרופ' בני חפץ, חוקרי המחלקה לאנטמולוגיה וחברי המחלקה לכלכלת סביבה והמחלקה למחלות צמחים ומיקרוביולוגיה. "שימור כושר הייצור החקלאי בארץ חשוב לעתיד (ביטחון מזון)", כתבו החוקרים. "פגיעה בחקלאות ישראל היא פגיעה בביטחון ובחוסן הלאומי ומן הראוי שרפורמות משמעותיות (שנדרשות וראויות), יגובשו לאחר דיון עמוק ורציני". 

החוקרים החתומים על המכתב, בהם גם פרופ' ישראל רוזנבויים - מנהל המחלקה למדעי בעלי החיים, פרופ רינה מידן, פרופ' נעמי אורי, פרופ שרון שפיר, פרופ' אורן פרוי - ועוד כתבו כי פתיחת היבוא טומנת בחובה סכנות.

מזיקים

מזיקים