העגבניות של רמי לוי מירדן, התפוחים מארה"ב - אבל על השלט כתוב ישראל

צרכנים שמו לב לטעויות בשלטים בסניפי הרשת: שלט "תוצרת ישראל" לצד עגבניות מארגז שכתוב עליו "ירדן",

ותפוחים שמודבקת עליהם מדבקה "מוצר מארה"ב". מהרשת נמסר: "את דוכני התוצרת ממלאים עובדי המחלקה ואם קרו טעויות – הן לא במכוון, המנהלים יגבירו את הפיקוח על השילוט בתקווה שהטעויות לא יחזרו"

רשת רמי לוי שיווק השקמה מוכרת עגבניות במחיר נמוך, אבל מהיכן הן? בכל רשתות השיווק יש הצפה כרגע של עגבניות מירדן, לנוכח מחסור שיילך ויגדל בעגבניות בשל הפגיעה בחקלאות עוטף עזה. לפי ההערכות, המחסור יימשך עוד כחודש וחצי. אחד הקמעונאים אמר ל-ynet: "אין כמעט עגבנייה ישראלית כרגע, אני מקבל בין 15 ל-24 משטחים מתוך 100 שאני צריך. לצערי, הירדנית יקרה לי יותר ב-1.5 שקלים ק"ג". קמעונאי אחר אמר: "אני מוכר ירדני לצד ישראלי בשני דוכנים נפרדים. המחירים זהים. חשוב לאנשים לקנות ישראלי אבל יש מחסור זמני שמחמיר ומעמיק כרגע, בגלל מה שעשו לנו בדרום".

אז עגבניות מירדן יש בשפע, אבל מה לגבי שילוט שמזהה את ארץ מוצאן על פי חוק? בסניף רמי לוי בעפולה נצפו השבוע עגבניות שנכתב בשלט שהן מישראל, אך כיוון שהיו נטולות עוקץ עלה חשד שהן מירדן. בדיקה בסניף אשדוד העלתה שלצד עגבניות שנראו זהות לעגבניות שנמכרות בעפולה, כן נכתב בשלט "תוצרת ירדן". ייתכן שאלו באמת עגבניות מישראל, וייתכן שאלו עגבניות ירדניות והייתה טעות בשילוט בסניף.

"אם על הקרטון היה כתוב הולנד - לא היה אכפת לי"

ואז הגיע יוסי, לקוח של רמי לוי בסניף ברחוב הפלס בחולון, שצילם עגבניות עם שילוט: "מישראל", ואת הארגז ממנו לכאורה הגיעו: ארגז מירדן. בצילום של יוסי רואים עגבניות שלצידן שלט: "תוצרת ישראל", אך על הארגזים מהן לכאורה הגיעו לסניף כתוב בין היתר: "מסחר אל חמשרי, מוצר מירדן של היצרן סעד טאלב". אם אכן כך: יש פה חשש להטעיה. האם ייתכן שהשלט נשאר שם מעגבניות קודמות? ייתכן. אבל יש לשנות את הכיתוב על גבי השלט כששופכים לתצוגה עגבניות ירדניות.