היצוא של איראן נפגע: פירות וירקות עם עובש ושאריות חומרי הדברה

מדינות העולם סוגרות את שעריהן בפני תוצרת חקלאית איראנית בשל רמה נמוכה של הסחורה, לעיתים אף רקובה ומסוכנת לציבור. רק בשנה שעברה ייצאה איראן תוצרת חקלאית בשווי כולל של 6.5 מיליארד דולרים, כך שהנזק עשוי להיות משמעותי ומשפיע עוד יותר על כלכלתה

נציג הסחר של פירות וירקות בטהרן בירת איראן, אמר כי מדינות שונות אסרו יבוא של פירות וירקות איראניים עקב עובש או שאריות גבוהות של חומרי הדברה.

מוסטפא דראיינג'אד, ראש איגוד הפירות והירקות של איראן, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית ILNA, כי הודו, רוסיה, אוזבקיסטן, איחוד האמירויות הערביות, עומאן, קטאר ואחרות כבר לא קיבלו אישורי יצוא שהונפקו על ידי ארגוני החקלאות של איראן, ודרשו לעמוד בסטנדרטים שלהם

איראן ייצאה בשנה שעברה תוצרת חקלאית בסכום כולל של 6.5 מיליארד דולר, הכוללת; תפוחים, פירות הדר, אבטיחים ומלונים, רימונים, תמרים, פיסטוקים ואגוזי מלך. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

נציג הסחר דראיינג'אד אמר כי הודו מסרבת לאשר ייבוא ​​של קיווי איראני, לאחר שמצאה שהוא אינו עומד בתקני הבטיחות. איראן נמצאת במקום השביעי בייצור הקיווי העולמי, איראן ייצרה כמעט 60,000 טון קיווי בשווי 95 מיליון דולר ב-2018.

דראיינג'אד הזהיר כי איראן עומדת בפני האיום של אובדן שווקים חקלאיים אם משרד החקלאות לא ינקוט פעולה מיידית להעלאת הסטנדרטים. הוא אמר שהעניין צריך להדאיג גם את הצרכנים המקומיים, שכן "לאיראנים לא מגיע לבלוע עובש ושאריות חומרי הדברה אחרות".

אירן

אירן