היוזמה האזרחית החדשה שתסייע לחקלאים להמשיך לשרוד

ארגון השומר החדש וארגון SparkIL יוצאים במיזם חדש שיספק להם אפשרות לקבל הלוואת חירום של עד 100 אלף שקל בפריסה לחמש שנים

ללא ריבית, במטרה להקל עליהם ולאפשר את המשך הפעילות העסקית

המלחמה בעזה והעימות הצבאי בצפון יצרו בקרב משקים חקלאיים ועסקים קטנים נוספים אתגרים וקשיים כלכליים־תזרימיים. כעת, ארגון השומר החדש וארגון SparkIL יוצאים במיזם חדש שיספק להם אפשרות לקבל הלוואת חירום של עד 100 אלף שקל בפריסה לחמש שנים, ללא ריבית, במטרה להקל עליהם ולאפשר את המשך הפעילות העסקית.

ההלוואות יינתנו באמצעות פלטפורמת אתר SparkIL, המחברת בין החקלאי לבין נותני ההלוואה, שמבקשים לעשות מעשה טוב ולעזור החל מסכום סמלי של 50 שקלים, ומייצרת חשיפה ושקיפות מלאה על השימוש בהלוואה עם שמו ותמונתו של החקלאי, פירוט על המשק שבבעלותו והצורך בהלוואה.

במסגרת הפלטפורמה, החקלאי מעדכן את המלווים שלו באופן שוטף כיצד ההלוואה משמשת אותו לקידום העסק. פלטפורמת SparkIL פועלת ללא מטרת רווח והוקמה על ידי הסוכנות היהודית וקבוצת עוגן, במטרה לתמוך בעסקים קטנים שמתקשים לגייס אשראי במערכת הבנקאית. השומר החדש היא עמותה העוסקת בשמירה בשטחי מרעה פתוחים, סיוע לחקלאים וחינוך לציונות ולחקלאות.

השפעות המלחמה ניכרות היטב על כל המשק ועל ענף החקלאות בפרט, ואין ספק כי הנזקים הכלכליים שלהם חשופים החקלאים בימי המלחמה, משפיעים באופן מיידי על האפשרות להמשיך ולקיים את העסק החיוני לביטחון המזון הישראלי בהווה ובעתיד.

מתוך ההבנה הזאת צמח שיתוף הפעולה בין הארגונים ביוזמה, שעליה אנחנו מדווחים הבוקר לראשונה. במסגרת המיזם, נקבעו תנאים לקבלת הלוואה שתינתן באופן מיידי לחקלאים שנפגעו במלחמה, ובנוסף על כך, ארגון השומר החדש יספק ליווי "מנטורינג" אישי לחקלאים, בהתאם לצורך ולדרישה, בהתנהלות כלכלית נכונה בעסק בעת חירום, ייעוץ שיווקי ועוד.