הטפטפות הדור הבא: משרד החקלאות משיק את מערכת ההשקיה המדויקת דור 4.0

שר החקלאות, עודד פורר: "השקעה בחדשנות, פיתוח ומחקר, היא השקעה בעתידנו. חקלאות מדייקת, עתירת ידע וטכנולוגיה היא המענה האולטימטיבי למשבר האקלים ולקידום ביטחון מזון ברמה הלאומית; באמצעותה נוכל לשמר ואף לשפר את יכולות החקלאות המקומית, לייצר עמידות אל מול אתגרי מזג האוויר, ולבסס חקלאות ישראלית בת קיימא, במינימום פגיעה סביבתית"

דמיינו לעצמכם שאנו יודעים בדיוק את כמות המים הרצויה, בהתאם לזן הענבים המגודל, איכות התוצר הסופי המבוקש וכמובן המיקום הגיאוגרפי של הכרם. דמיינו שהכמויות הן מדויקות, ואין צורך עוד בניסוי וטעייה על חשבון התוצרת החקלאית שלכם. 

הטכנולוגיה החקלאית כבשה כבר פסגות רבות, החל מרובוטים לקטיף ומיכון אוטומטי ואוטונומי, וכלה בחקלאות מדייקת שמטפלת בשדה באופן נקודתי באמצעות רחפנים ולוויינים. גם הטכנולוגיה להשקיה עברה כברת דרך מאז המצאת הטפטפות. פיתוח חדש בתחום זה מיועד לכל מגדל של כרמי יין. המערכת החדשה מתאימה עצמה לכל אחד מהגידולים באופן ספציפי, כך שכל הכרם יקבל מענה ממוקד ומושלם עבור צרכיו.

במסגרת קידום ענף החקלאות והטמעת טכנולוגיות חקלאיות בענף, משרד החקלאות משיק את מערכת ההשקיה החכמה לחישוב מדדי השקיה, שתוביל לדיוק, יעילות ומתן תוצרת איכותית בכרמי יין. המערכת החדשה תחשב עבור מגדלי הענבים בישראל את מדדי ההשקיה המדויקים, בהתבסס על נתונים מתחנות מטאורולוגיות אזוריות המתעדכנות באופן אוטומטי מידי יום, ותחסוך למגדל עלויות מים מיותרות, זמן ותוצרת פגומה. אז לא משנה אם אתה מגדל אלפי דונמים של כרמים, או כרם עצמאי וקטן לשימוש ביתי - כדאי לך להכיר את המערכת החדשה!

מיזם חדש שפותח על ידי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף מו"פ ההר מוביל ממשק אינטרנטי פשוט שמאפשר לחקלאים ולמגדלים כרמי יין חובבים, להניב תוצר איכותי ומדויק באמצעות השקיה מדויקת, המבוססת על חישוב מדדי הכרם ונתוני מזג האוויר האזורי באותו היום. הממשק משתמש בנתוני התאדות המים היומיים הנאספים מהתחנות המטאורולוגיות האזוריות של משרד החקלאות, ומספSwitch to plain text editorק לכל מגדל את תנאי ההשקיה המדויקים באזור, ללא בזבוז מים. המערכת עתידה גם להתחבר ישירות אל הטלפון הנייד ותספק התראות WhatsApp מדויקות בזמן אמת למגדל. כמו גם, המערכת עתידה להתחבר ישירות אל מערכות ההשקיה ולהורות על הכמויות הרצויות בעת ההשקיה.

השקיה בטפטפות