החקלאים הפגינו מול ישיבת הממשלה: "אל תפקירו אותנו"

מאות חלקאים עלו לירושלים במחאה על "הרפורמה ההרסנית של משרדי האוצר והחקלאות תחת חוק ההסדרים" לדבריהם • "רשתות השיווק גורפות מיליארדי שקלים על הגב שלנו" • הפגנה נוספת נערכה גם בצפון: "נילחם ברפורמה בכל דרך חוקית"

מאות חקלאים הפגינו הערב (ראשון) מול משרד החוץ בירושלים, במחאה על "הרפורמה ההרסנית של משרדי האוצר והחקלאות תחת חוק ההסדרים". החקלאים, שעשו את דרכם בשיירה מלטרון לירושלים, טענו שהרפורמה המתגבשת תפגע בהם באופן קשה, וחילקו פירות וירקות לעוברים והשבים. בהמשך הפגינו החקלאים גם מול משרד ראש הממשלה.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אמר בהפגנת החקלאים: "עלינו היום לירושלים כדי לומר בקול רם וברור: מי שקובע את המחיר בסופר הוא לא החקלאי שמקבל שקלים בודדים על התוצרת, אלא רשתות השיווק שמוכרות במחיר של פי כמה וכמה, וגורפות מיליארדי שקלים על גב הצרכנים ועל גב החקלאים"

"אני שב וקורא לשרי האוצר והחקלאות: טפלו בפערי התיווך וברשתות השיווק, שהם הבעיה האמיתית, ואל תפגעו בחקלאים שעובדים קשה מדי יום ובכל מזג אוויר ונלחמים על פרנסתם. יש להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים, אחרת זה עלול להיות סופה של החקלאות הישראלית. בלי הידברות, לא יקרה דבר. לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, בביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו".

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, אמר: "אנחנו נמצאים כאן היום בהפגנה על עתידה של החקלאות הישראלית. שר האוצר ושר החקלאות לא רוצים עגבניות מעוטף עזה וביצים מגבול הלבנון אלא מטורקיה וירדן"

הפגנת החקלאים

הפגנת החקלאים
צילום: ארגון מגדלי הפירות