"החקלאות בישראל היא סיפור של עם ומדינה ואין בו מקום לפיצול זהויות"

לאחר דיון ראשוני בוועדה החליט היו"ר מיכאל ביטון להוציא את חברי הוועדה לשטח

והבוקר הגיעו חברות הכנסת ענבר בזק, יעל רון בן משה ולימור מגן תלם, עם חברי הכנסת אופיר סופר וניר ברקת לסיור שהחל ביקב אדיר שבגבול הצפון, עם ראשי רשויות וראשי ארגונים חקלאיים.

היו"ר ביטון שיבח את חברי הכנסת שהצטרפו לסיור ואמר: "החלום החקלאי של ישראל לא שייך רק לקיבוצים או למושבים, כשבן גוריון הקים את כפר ירוחם הוא חשב על חקלאות. החקלאות זו הזדמנות לפרנסה, שמירת גבולות וביטחון תזונתי והשילוב בין תיירות לחקלאות יכול להביא פרנסה לא רק לחקלאים". הוא אף הבהיר כי סיכם עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, כי כל הרפורמות בחקלאות יובאו לדיון רק בוועדת הכלכלה, ואמר: "החזון של החקלאות זה מה שיקרה בעוד 20 שנה והאם יקום דור חדש של חקלאים צעירים. סיפורה של החקלאות פרוס על פני כל הארץ, מדפנה שבצפון ועד ליישובי הערבה ועוטף עזה. זה הסיפור של עם ישראל, של עולים ממרוקו, פרס, אפגניסטן וקוצ'ין. זה סיפור של עם ומדינה שאין בו מקום לפיצול זהויות", עוד הוסיף היו"ר ביטון, כי, החקלאים מוכנים לשינויים, הם רק רוצים שזה יהיה בהסכמה ויש התקדמות להסכמות, "הודעתי לשר האוצר שכל דבר שיהיה בהסכמה הוועדה תאשר".

היו"ר ביטון אף העלה בפני השר ליברמן את נושא פערי התיווך, ובהקשר זה אמר כי שר האוצר התחייב לטפל בנושא, והוסיף כי גם החקלאים צריכים לחשוב איך בינם לבין הסופר תהיה רק תחנה אחת, ואיך הסיטונאות הופכת להיות בבעלות חקלאים.

ירון בלחסן

ירון בלחסן
צילום: ארגון מגדלי הפירות