בשל הרפורמה בענף החקלאות: המועצות האזוריות הכריזו על שביתת אזהרה

משרדי האוצר והחקלאות מקדמים תוכנית שתעודד ייבוא מזון אך ראשי המועצות האזוריות טוענים כי היא תפגע באופן אנוש בחקלאים • עוד הם סבורים כי אגף התקציבים מוליך שולל את שר האוצר ומוביל מדיניות שתביא לצמצום בגידולים ונטישת קרקעות

ראשי המועצות האזוריות הכריזו היום (רביעי) על שביתת אזהרה של המועצות האזוריות ביום ראשון הקרוב במסיבת עיתונאים במועצה האזורית רמת נגב. השביתה הוכרזה במחאה על הודעת משרדי האוצר והחקלאות לקדם תכנית בענף החקלאות שתעביר בשינויים בחוק ההסדרים, בהם פתיחת המשק לייבוא מזון טרי ושינויים בענף ההטלה.

ראשי המועצות האזוריות נתנו גב מלא להנהגה החקלאית והכריזו על שביתת אזהרה לאחר שהצביעו פה אחד לשבות באסיפה הכללית של מרכז השלטון האזורי המייצג את 54 המועצות האזוריות מכל הארץ, מהגולן ועד חבל אילות.

כזכור, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר מקדמים תוכנית רוחבית לענף החקלאות. התוכנית צפויה להגביר את התחרות, להגדיל את מגוון המוצרים ולהוזיל את מחירי הפירות, הירקות והביצים לצרכן. לפי הערכות, התוכנית תוביל לחיסכון של 2.7 מיליארד שקלים בשנה.

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, הסביר: "ישראל חייבת לייצר לעצמה מזון טרי. הדרך היחידה להתמודד עם חרמות של חברות ענק נגד ישראל היא עצמאות בייצור המזון הטרי, אחרת זה חוסר אחריות, ואנחנו לא נאפשר זאת. כמה טוב שהחליטה הממשלה להתפיל מים בעצמה ולהיות מסוגלת לייצר לעצמה את מי השתיה ולא הסתמכה על טורקיה". עוד הודיעו ר