"בעוטף עזה מי שקובע ריבונות אלה לא הטנקים, אלא הטרקטורים"

כך לדברי ניר מאיר בכנס חירום

החקלאים ערכו הבוקר (ראשון) כנס חירום על גבול רצועת עזה, בהשתתפות חברי כנסת, בכירי צבא לשעבר, ראשי הנהגה חקלאית ועוד כ-300 משתתפים. הסיבה: מחאה על הפגיעה האנושה הצפויה מרפורמה חד צדדית בחקלאי העוטף, הגליל והגולן
הבוקר (ראשון) התכנסו החקלאים לכנס חירום על גבול רצועת עזה. בכנס השתתפו חברי כנסת, בכירי צבא לשעבר, ראשי הנהגה חקלאית וכ-300 משתתפים. הסיבה לכינוס החירום הייתה מחאה על פגיעה אנושה הצפויה מרפורמה חד צדדית בחקלאי העוטף, הגליל והגולן. 
זאת, על פי מודל שפותח בפקולטה לחקלאות (מודל VALUE) ע"י פרופ' ישראל פינקלשטיין ופרופ' עידו קן, שמראה כי השפעת הרפורמה על הפריפריה תביא לירידה משוערת של עשרות אחוזים (50%-65%) בהכנסות של חקלאי הנגב, עוטף עזה, הגליל העליון ורמת הגולן ובמקביל ייעלמו שטחי גידול עצומים של פירות וירקות.
מפקד אוגדת עזה לשעבר, האלוף במיל' ישראל זיו: "כשיצאתי לפשיטות בעזה, תמיד נחרט בי הצבע הירוק של השדות המלבלבים. הם אלו שנתנו לי את תחושת התרוממות הרוח. אינני רוצה לחשוב ואפילו לא לרגע אחד, על הרגע שהשדות לא יהיו כאן. אבן היסוד של החקלאות היא מרכיב קריטי במרכיב הלאומי של מדינת ישראל. הישובים החקלאיים היוו תמיד את ריבונות הארץ ואת השמירה על ריבונותה. הכלכלה היא מנוע צמיחה משמעותי לעתיד המדינה, אבל היא איננה בלעדית ולא מטרת על. היא לא תוכל לשלב לבדה את הצביון במדינה הריבונית שלנו".
עוד הוסיף ואמר כי, "אם מדינת ישראל תצטמצם במקום מדינת תל אביב, לא נוכל להגן על המדינה ואורך החיים בה. בשנתיים האחרונות למדנו דרך הקורונה על החשיבות הכלכלית של המדינה. מדינת ישראל לא יכולה להיות מדינת ייבוא בלבד. היא חייבת לשמור על ביטחון המזון ועל החקלאות. החקלאים הם החיילים והקצינים בצבא הקיום שלנו והפגיעה של החקלאים היא פגיעה בקיום שלנו. אם לא תהיה פה חקלאות יצטרכו להעמיד פה עוד אוגדה! ויהיו לכך עלויות גבוהות".

טרקטור קובע גבולות

טרקטור קובע גבולות