ביוזמת ארגון מגדלי הפירות התקיים סיור מקצועי ב'ענבי טלי' במושב לכיש

מותג 'ענבי טלי' מזוהה בעיקר עם ענבי המאכל של מושב לכיש, אך בנוסף נמכרים תחת המותג גם פירות וירקות נוספים. היקף שיווק התוצרת החקלאית תחת מותג 'ענבי טלי' עומד על כ-25,000 טון לשנה. בנוסף לגידול הזנים המסורתיים כמו תומפסון, זני סופריור ואחרים, מגדלים ב'ענבי טלי' באופן בלעדי בישראל, כמה זנים של חברות פיתוח וטיפוח זנים מהגדולות בעולם. ענבים מזן סייבל, טימפסון, אוטום קריספ וסקרלוטה המטופחים אך ורק במושב לכיש ומשווקים על ידי 'ענבי טלי'.

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות אמר, כי לא יתכן שכאשר הממשלה עסוקה בבחירות, יאשרו פקידים ייבוא פירות וירקות מחו"ל, כאשר חקלאי ישראל עמלים לספק את התוצרת בזעת אפם. עוד אמר בלחסן, כי אין הצדקה לייבוא ,כי לא קיים באמת מחסור בשוק. גם מחירי הפירות והירקות לא ירדו בתקופות של ייבוא, כפי שמתרצת הממשלה, ולכן טענה זו אינה רלוונטית, כי מי שאחראי על גובה המחירים הינן רשתות השיווק ולא החקלאי, שהינו האחרון בשרשרת הרווח.

"על מדינת ישראל לתמוך ולעודד ייצור מזון בישראל, מאחר ולא נוכל לסמוך במצבנו הביטחוני והכלכלי רק על יבוא ממדינות העלולות להחרים אותנו בבוקר בהיר אחד. ייצור מזון בישראל הינו מטרה וערך ומבחינת טיב המוצרים המיובאים אין אנו יודעים תמיד היכן גודלו, באיזו איכות מים ובמה רוססו, ולכן עדיף תמיד לצרוך תוצרת מקומית מפוקחת ובריאה. אני מצפה מממשלת ישראל, כי למרות תקופת הקמפיין הבלתי נגמרת, לקיים את הבטחותיה הרבות לחקלאות ולצרכנים, להילחם ביוקר המחייה ופערי התיווך ולתמוך בחקלאות ישראלית" אומר בלחסן ומוסיף כי ארגוני החקלאים והמגדלים לא יבליגו על ההתנהלות והקלות הבלתי נסבלת בייבוא תוצרת זרה לישראל כולל מהרש"פ וילחמו על זכויות החקלאים בישראל.

בסיור השתתפו: אבו וילן יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור מזכ"ל תנועת המושבים, אילנה הופמן דרור כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, אסף ארד יו"ר ענבי טלי (מ"מ יו"ר האגש"ח), שיקו דומוביץ מנכ"ל ענבי טלי, דרור אלירז, גיא רוזנפלד אגרונום, שחף דודאי אגרונום וחברי מזכירות ומועצת ארגון מגדלי הפירות.