ארגון מגדלי הפירות בישראל מדווח על ביקוש שיא בארץ ובעולם לזן האבוקדו החדש 'מלומה'

לכבוד יום האבוקדו הבינלאומי שחל היום 31.7-

זן האבוקדו 'מלומה' אוקלם בהצלחה בישראל והוצג לראשונה בתערוכה החקלאית "אגרו ישראל" בעין חרוד. ה'מלומה' הינו זן אבוקדו פטנטי, דמוי 'האס' שמקורו בדרום אפריקה, קליפתו עבה, מחוספסת וכאשר הוא בשל קליפתו שחורה, ונוחה לקילוף והוצאת בשר הפרי.

אורן ולך ממושב תלמי אלעזר, חקלאי ושתלן וותיק, הוא שהביא ואיקלם את הזן בישראל, הצרכנים התלהבו מהטעם, והחקלאים הישראלים נטעו כבר מעל 2,000 דונם של "מלומה", מהצפון ועד לנגב. קטיף ה'מלומה' יחל בחודשים אוקטובר-נובמבר והיבול צפוי לעמוד על כ- 750 טון.  

עמית אלבז, מגדל אבוקדו 'מטעי טופ גרין' בשפלה בדרומית: "עם הצלחת אקלום ה'מלומה' החלטנו לטעת את זן האבוקדו החדש, במטרה לענות על צרכי הביקוש העולים לאבוקדו איכותי, 
בעל טעם מיוחד, ארומטי ואגוזי. ולכן גם מתוכננת נטיעה של מטע נוסף".

מנתוני ארגון מגדלי הפירות ומועצת הצמחים עולה כי, העונה הקרובה (2023/24) מסתמנת כעונת שיא בהיקף יבול האבוקדו בישראל, הצפוי לעמוד על כ-250 אלף טון, לעומת השיא הקודם שנרשם לפני שתי עונות ועמד על כ-230 אלף טון. מתוך היבול הצפוי בעונה הקרובה, כ-130 עד 140 אלף טון מיועדים לייצוא, 45% זנים ירוקים ו-55% 'האס'. שטחי גידול האבוקדו בישראל משתרעים על כ-140 אלף דונם, כאשר מרבית הנטיעות הצעירות הינן של זנים שחורים.
 

זן אבוקדו מלומה

זן אבוקדו מלומה

צילום: ארגון מגדלי הפירות בישראל