אנשים עם מוגבלויות יוכשרו לעבודה בחקלאות

השומר החדש ועדי נגב בשיתוף פעולה מיוחד: יכשירו אנשים עם מוגבלויות וצעירים בשיקום בעבודות חקלאות וגינון.

בקורס המיוחד שיפעל במכללת ספיר "מבוא לאקו חקלאות" בשיתוף הכפר השיקומי עדי נגב וארגון השומר החדש, יודרכו צעירים בשיקום ובניהם גם אנשים עם מוגבלויות כיצד לקיים ולתפעל חווה אורגנית בכוחות עצמם.

המטרה היא כי הצעירים יפעילו באופן עצמאי חווה חקלאית בתחומי הכפר השיקומי עדי נגב, שתייצר תוצרי חקלאות לכל חלקי איזור הנגב המערבי.

את הקורס בנו אנשי השומר החדש והוא יועברעל ידי האגרונום ומנחה הקבוצות אלון פיירמן, הפועל מטעם ארגון השומר החדש.

"עובדי גינון וחקלאות עובדים עם מוטיבציה רבה, העובדים מבצעים את עבודתם החל משתילה, טיפוח וקצירת הפירות. אנו מאמינים כי כל אדם זכאי לעבודה מכבדת, הערכה והכשרה בתחום עיסוקו. קורס מבוא באקו חקלאות, נוצר על מנת לתת לעובדים ידע מקצועי שישמש אותם בתחום עבודתם", סיפר חמי ליפשיץ, מנהל מחלקת חקלאות וגינון בכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן", המשמש גם כראש החווה החקלאית בעדי נגב המעסיקה כ-30 אנשים עם מוגבלויות באופן קבוע.

עינט קרמר, המנהלת החינוכית של השומר החדש, הסבירה: "אקו חקלאות הינה שיטה חקלאית שעובדת עם הקרקע, ולא "על גב" הקרקע, כשהיא מתחשבת באדמה ובצרכיה בתוך תהליך גידול הירקות והפירות. מתוך כך, אין כמו שיטה זו להתאים לעובדי עדי-נגב, לגידול מזון בריא ומבריא, ולחוויית עבודה מחברת ומאפשרת. את הקורס בנינו באופן שהוא מקנה ידע ומיומנויות מעולם האקו-חקלאות, כמו גם מאפשר התנסויות חווייתיות והיכרות עם שותפים לדרך בחוות נוספות בארץ".

קמילה מילינר לנדסקינד מהמכללה האקדמית ספיר סיפרה על הקורס המיוחד: "המכללה האקדמית ספיר הינה אקדמיה חדשנית ויצירתית הפותחת את שעריה למגוון אוכלוסיות במטרה להעניק השכלה, הכשרה וחוויה אינטלקטואלית עשירה ויחודית . המכללה רואה חשיבות עליונה בחיבור לקהילה בה היא שוכנת, מהווה עוגן אקדמי, כלכלי, תרבותי וטכנולוגי משמעותי בנגב".