800 ק''ג עגבניות שהוברחו מטורקיה התגלו ברחובות ובאשדוד

העגבניות הוכנסו לישראל עם העוקץ הירוק, למרות האיסור, ככל הנראה כדי להאריך את חיי המדף שלהן ולהטעות את הצרכנים שמדובר בעגבניות ישראליות. '

'הברחה של תוצרת חקלאית, ובפרט עגבניות עם עוקץ, מהווה עבירה פלילית ועלולה להביא לנזק ממשי לחקלאות המקומית'' אומרים במשרד החקלאות

בעקבות מיד שהגיע ממועצת הצמחים, מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה ולחקירות במשרד החקלאות, חשפו בשוק הסיטוני ברחובות ובמחסן של סיטונאי בעיר אשדוד 100 ארגזים שהכילו 800 ק"ג עגבניות מוברחות מטורקיה, עם העוקצים עליהן.

במשרד החקלאות מסבירים כי ''עגבניות מיובאות, בשונה מעגבניות מתוצרת מקומית, מיובאות לישראל ללא הגבעול העליון הירוק, הקרוי עוקץ. הסיבה לכך היא שמרבית הנגעים והמזיקים בעגבניות מסתתרים תחת העוקץ, והסרתו שומרת על עגבנייה נקייה ממזיקים. יצוין, כי על פי חוק הגנת הצומח, חל איסור על הכנסת כל תוצרת צמחית שלא באישור, לרבות: עגבניות עם עוקץ, העלולה להוות נזק ממשי לכל ענפי החקלאות''.

מחקירה ראשונית עולה, כי מדובר ביבואן שמכר את מרכולתו לסיטונאי בעיר אשדוד. הסיטונאי החשוד במעשה מכר חלק מהתוצרת לסיטונאי בשוק רחובות, ואת החלק האחר אחסן במחסן שלו בעיר אשדוד.

עגבניות

עגבניות
Image by Shutterbug75 from Pixabay