רפורמת החקלאות רומסת את החקלאים

הרפורמה השטחית שנחתמה עם משרד החקלאות תביא לסגירת מאות משקים. הנקודות החשובות ביותר, שהן עלויות עובדים זרים, תשומות חקלאות והוזלת המים לא קיבלו תשומת לב מספקת

הרפורמה החדשה בחקלאות הוכיחה עד כמה השלטון מנותק מהשטח. אני לא רוצה לחשוב רחוק יותר ולקשר בין הון לשלטון. אני מעדיף להישאר נאיבי, אהבת הארץ והאדמה שאני מגדל עליה מקשים על המחשבה הרעה הזאת.

בקמפיין אגרסיבי, בתקציב פרסום בלתי מוגבל, יצא משרד החקלאות נגד החקלאים היחידים שעוד נשארו כאן והאשים אותם ביוקר המחיה, למרות שהמשרד בדק והתוצאות של וועדת קדמי היו ברורות נגד פערי התיווך ברשתות השיווק. משרד החקלאות העדיף לגנוז את תוצאות ועדת קדמי ובכך לא לראות את האמת.

גם הנתונים שהופיעו בוועדת הכלכלה ע"י ד"ר רון מלכה היו נגד החקלאים. משרד החקלאות המשיך לרמוס את החקלאים. אנחנו מצידינו, ללא תקציב פרסום וללא עמדות כח ניסינו להילחם אך ללא הצלחה.

שגרת יומנו עמוסה מאוד מהכנות שטחים, שתילה, גידול ועד הקטיף. החקלאות דורשת מאיתנו להיות מחוברים לקרקע 24 שעות ביממה, מוכנים לכל תרחיש. הכוח הנפשי והפיזי לא מאפשר לנו התעסק בדעת הקהל והפרסום.

לפי דעתי ההסכם בענף ההטלה הוא גם טעות גדולה מאוד, שנבעה מחוסר הראייה של הנהגת מגדלי הביצים שנים קדימה, אף על פי שהמנהיגות שלהם משמיעה דבר הפוך לגמרי, תקציב הפרישה נמוך מדי והשינויים שכל מגדל צריך לעשות כדי להמשיך הם יקרים מדי למרות התמיכה של משרד החקלאות.

לעניין הרפורמה בחקלאות, עלויות הגידול שלנו הן פי חמישה מהחקלאי הטורקי, העזתי או הירדני. יבוא פירות וירקות קיים כבר שנים בתפוחים ובאגסים. יוקר המחיה לא ירד. הדבר היחיד שירד היא כמות המגדלים שנשארו בענפים אלה. איכות התוצרת שמגיעה נחותה משמעותית מתוצרת הארץ. כמות הריסוסים וזמני ההובלה עושים את שלהם, והמחיר של יבוא התוצרת הוא נשאר עדיין גבוה לפרי מרוסס ולא טרי. החקלאים בארץ הם הטובים בעולם. רובם אנשים ערכיים שמבינים מהי אחריות להאכיל את אזרחי מדינתם.

לדעתי הרפורמה החדשה שנחתמה תביא לסגירת מאות משקים. הרפורמה שטחית. הנקודות החשובות ביותר, שהן עלויות עובדים זרים, תשומות חקלאות והוזלת המים לא קיבלו תשומת לב מספקת. התקציב חולק בצורה לא נכונה ולכן הנטל ימשיך ויוסיף להיות כבד במיוחד עם עליות המחירים המשמעותיות לאחרונה.