רמי לוי נגד שר החקלאות: "הוא טועה בחשיבה"

רמי לוי יוצא נגד הצעתו של שר החקלאות, עודד פורר, לקטוע את שרשרת האספקה כדי לעודד תחרות כי זה דווקא מה שיגרום לעלייה במחירים, ומתחייב: "מחירי הפירות והירקות לא יעלו לפני ראש השנה"

דבריו של רמי לוי נאמרים לקראת ניסיון נוסף לפתירת המשבר אל מול החקלאים וזאת לקראת העברת התקציב ביום חמישי הקרוב. כזכור, שר האוצר, אביגדור ליברמן, מעוניין לפתוח את השוק לייבוא כדי להוזיל את מחירי הפירות והירקות, והחקלאים בהפגנות ומחאות נגד התהליך שייפגע, לכאורה, בפרנסתם.

על פי עיקרי המתווה שיוגש הערב בהשתתפות שר החקלאות, חברי הכנסת מהקואליציה התומכים בחקלאים, והחקלאים עצמם, יתקבלו שלוש החלטות שיביאו לפשרה אל מול מחאת החקלאים.

1. פריסת ביטול התכנון בענף הביצים ל-5 שנים כולל יצירת מסלולי פרישה למגדלים שיצטרכו להיפלט מהענף, 2. יצירת ״דו-שימושיות״ בקרקע חקלאית - אפשרות לחקלאים לא רק לגדל בקרקע ירקות ופירות אלא גם לייצר  אנרגיה סולרית,  ובכך להכניס לא מעט כסף. 3 קביעת מדרג של תמיכות שהחקלאים יקבלו בהתאם לסוג הגידול ומיקום הקרקע.

רמי לוי התראיין הערב (שלישי) בתכנית "לפני החדשות" בחדשות 13 אצל נגה ניר נאמן, ואמר שלהערכתו הרפורמה לא תעבור, ואף הביע את עמדתו בכל הקשור לתמיכה בחקלאים: "מי שצריך לתמוך בחקלאים זה לא הצרכן, אלא המדינה. להוזיל עלויות גידול, מים". כך, לדבריו, עובד זר בענף מרוויח בחו"ל 500 דולר או אירו, ובישראל אותו עובד משתכר כ-3,000 דולר.

סופרמרקט

סופרמרקט