רם שפע נאבק בכל כוחו נגד הרפורמה בחקלאות

קחו 2 דקות ואסביר לכם למה אני נאבק בכל כוחי נגד הרפורמה בחקלאות בפרט ונגד חוק ההסדרים הדורסני בכלל. אם אצליח לשכנע אתכם, אז בסוף יש לי גם בקשה לגבי החלק שלכם במאבק.

חוק ההסדרים הוא שיטת שקשוקה איומה להעביר רפורמות גדולות בזמן קצר. הרפורמות לא בהכרח קשורות לתקציב ומנסים להעביר אותן ללא דיון מסודר, בשקיפות אפסית ובלי מקום לביקורת ציבורית. זה חוק שמחליש דרמטית את הכנסת ובסופו של דבר פוגע בציבור, לכן, חייבים לפעול לצמצום משמעותי שלו.

מספרים לציבור סיפורי מעשיות שבשביל להוריד את יוקר המחייה חייבים לפגוע בחקלאות, שזה קשקוש יח"צני זול. באיחוד האירופי הבינו מזמן שהשקעה מסיבית בחקלאות מקומית, לצד פתיחה אחראית ליבוא, מורידה מחירים וגם שומרת על ענף החקלאות. ואם כבר הקלה על יוקר המחייה, ראיתם את האוצר מעז להתעמת עם רשתות השיווק שהרי הן אלו שגוזרות על כולנו קופון מטורף? לא נכון? תשאלו את עצמכם למה.

חקלאות היא ערך ציוני אדיר, היא החיבור של העם שלנו לקרקע. מי בדיוק ישמור על השטחים שלנו הצמודים לעזה? מי ישמור על הערבה? מי ישמור על הגולן והגליל? החקלאות היא אבן יסוד לאומית והשמירה עליה קריטית להמשך הצמיחה שלנו כחברה.

בשעת משבר כולנו מבינים כמה קריטי שיש לנו יכולת ייצור עצמית של פירות, ירוקת ומוצרי מזון בסיסים. זה נכון גם להיערכות שלנו ושל כל העולם למשבר האקלים. אנחנו לא יכולים להסתמך רק על יבוא. זה המקור שלנו לביטחון הבסיסי שלנו.

רפורמה אמיתית לא עושים במחטף, משרדי האוצר והחקלאות רוצים לעשות שינוי שיחזק את החקלאות ויצליח להוריד את מחירי הפירות והירקות? קדימה! אני אהיה שותף מלא ואסייע בכל שנדרש. אבל, את זה עושים בשיח מעמיק ומקצועי לשם בניית מהלך ארוך טווח.

סיעת העבודה מובילה היום את המאבק הזה. אני מבטיח לכם שאהפוך כל אבן ולא אתן לזה לעבור בחוק ההסדרים בלי הסכמות (!) אני מקווה מאוד שהחברים מהמפלגות האחרות בקואליציה יצטרפו אלינו בהקדם, כי ביחד יש סיכוי גדול יותר שנצליח.

ופה אתם נכנסים לתמונה: שתפו את הפוסט הזה בכל מקום ובכל הכוח כדי שנגביר את הלחץ ונצליח להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים!

מלחמת החקלאים

מלחמת החקלאים
צילום: ארגון מגדלי הפירות