ראשי הארגונים החקלאים תמכו היום בהפגנת 'אגוד יושבי ראש ועדי סוחרי השווקים בישראל'

בקריאה לממשלת ישראל לפתוח את השווקים ולתמוך בעסקים הקטנים והבינוניים העצמאיים - בהפגנה המונית מול משרד ראש הממשלה בירושלים

ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, הנוכח בהפגנת סוחרי השווקים הפתוחים, המתקיימת כעת (19.4) מול משרד ראש הממשלה אומר: "הנזק שנגרם לחקלאים ולצרכנים כאחד, בעקבות סגירת השווקים הפתוחים, הינו עצום וכבר עתה יהיה קשה לשקמו. הפגיעה הישירה לחקלאים היא מעל  30% מנפח השיווק של תוצרת טרייה, לצד קריסת המחירים ברשתות המוצפות בסחורה שהייתה בדרך כלל מיועדת לשווקים ולמוסדות השונים. בפרסומי תוכניות הממשלה לקראת החזרה ההדרגתית לשגרה נעדרת לחלוטין התייחסות לשווקים הפתוחים, אנו דורשים לפתוח את השווקים לאלתר, בכדי לאפשר לחקלאים להמשיך להתקיים ובכדי לספק לתושבי המדינה, אספקה טרייה, וכן קוראים לממשלה להבין את החשיבות של עידוד ייצור מזון בישראל, ללא תלות בייבוא או במדינות עוינות, לעודד חקלאים כאן בארץ, ליצירת חוסן לאומי וביטחון מזון בימים של משבר ובידוד מדיני, על המדינה לחזור להכיר ולהוקיר את הערך הייחודי והאסטרטגי של החקלאות ולאפשר לצרכנים לרכוש תוצרת ישראלית כחול לבן טרייה בשווקים הפתוחים ברחבי הארץ".

 

בהפגנה כעת מאות חקלאים ונציגי כלל הארגונים החקלאיים התומכים בעשרות סוחרים מהשווקים הפתוחים ברחבי הארץ, המפגינים מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

 

ירון בלחסן בהפגנת הסוחרים והחקלאים

ירון בלחסן בהפגנת הסוחרים והחקלאים

צילום ארגון מגדלי הפירות