קריאה דחופה לכבוד השר! אל תיתן יד לקידום תכנית משרד האוצר להורדת מכסים לייבוא תוצרת חקלאית שתביא להמתת החקלאות בארץ

מנכ"ל הארגון מר ירון בלחסן פונה בקריאה דחופה לשר החלאות אלון שוסטר לעצור את התכנית של משרד האוצר להורדת מכסים שתביא להמתת החקלאות בארץ

לכבוד שר החקלאות, אלון שוסטר

משרד החקלאות ופיתוח הכפר

שלום רב,

הנדון: קריאה דחופה לכבוד השר! אל תיתן יד לקידום תכנית משרד האוצר להורדת מכסים לייבוא תוצרת חקלאית שתביא להמתת החקלאות בארץ

ראשית אני מודה לך על ביקורך החשוב אצלנו בגליל ובגולן והדברים שאמרת לחיזוק החקלאים. בנוסף, רגשת אותנו בביקורך במצפה ברמות נפתלי לזכר אחי, רס"ן איתן בלחסן ז"ל.

בהמשך לדברים שנאמרו בסיורך אני קורא לך לעצור את מגמת משרד האוצר לביטול המכסים ולייבוא תוצרת חקלאית טרייה אשר תגרום להצפת השוק, הורדת המחיר לחקלאי המדינה והרס החקלאות בישראל.

לצערנו הממשלה החדשה בוחרת מיד בתחילת דרכה, בהובלת משרד האוצר והיושב בראשה השר ישראל כץ, להנחית מכה אנושה על חקלאי ישראל, בקידום מהלכים להורדת מכסים ובמעטפת שקרית של תמיכה ישירה.

אנו נתנגד בכל תוקף וננקוט בכל האמצעים שיסייעו לנו החקלאים, שלא להעביר תכנית זו של משרד האוצר, וקוראים לך, כבוד השר לא לתת יד למהלך זה, שעתיד להמית את המפעל הציוני החקלאי, המהווה שכבת מגן ראשונה של הביטחון התזונתי של תושבי המדינה, ושמירה על גבולותיה בעיבוד השטחים החקלאיים מצפון ועד דרום.

ה"מתנה" כביכול שמציע השר כץ כאילו יסבסד את החקלאים ישירות, אינו מקובל עלינו. אין אנו רוצים בהבטחות ומתנות, אלא רק לעבד את האדמות החקלאיות, תוך ביטחון כי המדינה שאותה שירתנו בצבא, ותורמים לביטחונה הכלכלי, לא תבגוד בנו.

כניסתך לתפקיד החשוב כשר החקלאות מסמנת עבורנו החקלאים, נקודת אור לדרך חדשה שתוביל לשמירה מכל משמר על חקלאות איתנה, לצד ערכי הציונות ואהבת האדמה שהם נר לרגלייך, זה הזמן להתייצב לצדנו ולעצור את המהלך הדורסני שימית את החקלאות בארץ.

אני מצפה, כי יעלה על סדר היום הלאומי, דווקא עכשיו, בתקופה זו של סגר, כאשר כולם מודעים לתרחיש, בו עלולים להתקיים מגבלות כלכליות על ישראל, עקב אירוע בריאותי או בטחוני, נושאים אחרים קריטיים כגון- עידוד ייצור מזון עצמאי, עידוד קנייה תוצרת חקלאית כחול לבן, שימור עובדים זרים ועידוד הדור הבא בחקלאות, ולא מהלכים הרסניים!

זוהי אחריותו הלאומית והמקצועית, של משרד החקלאות, להבטיח המשך ופיתוח חקלאות ותעשייה חקלאית בת -קיימא בישראל!

בשעת חירום זו אני קורא לכבוד השר, לעמוד איתן בפרץ ולמגר את ניסיונות המדינה להזיק לחקלאים ולאזרחי מדינת ישראל כולה.

 

בכבוד רב,

ירון בלחסן,

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל

 

הנוסח המלא של המכתב מצורף כאן

מנכ"ל הארגון מר ירון בלחסן

מנכ"ל הארגון מר ירון בלחסן
צילום: ארגון מגדלי הפירות