עימות בקואליציה: ליברמן מתכוון להסיר מכסים בחקלאות; מיכאלי דורשת דיון הממשלה

שר האוצר זימן מסיבת עיתונאים, אחרי פרסום דו"ח על פערי התיווך בחקלאות | גורמים בקואליציה כבר סימנו רפורמה חד צדדית כקו אדום | השרה מרב מיכאלי מאשימה את שרי האוצר והחקלאות: ״פועלים בשיא המשבר העולמי נגד התוצר המקומי החקלאי״

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, דורשת מראש הממשלה לקיים דיון דחוף למניעת הפגיעה בביטחון התזונתי של מדינת ישראל. שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר מתכננים לקיים מסיבת עיתונאים הבוקר (שלישי) בה יודיעו כוונתם לחתום על צווים להסרת מכסים על פירות וירקות. המהלך נעשה בניגוד לעמדת ארגוני החקלאים, וללא הסכמה עמם.

ליברמן הודיע על מסיבת העיתונאים זמן קצר אחרי פרסום דו"ח על פערי התיווך בחקלאות. הדו"ח לא קבע אם יש רווחיות עודפת במקטע החקלאות, אך העריך שהוא אחראי ל-60% מהמחיר לצרכן. בארגוני החקלאים ביקרו את הדו"ח וטענו שהרכב הוועדה ואופן פעולה מעיד ש"המסקנות היו כתובות מראש".

חברי כנסת במפלגות כחול לבן, מרצ והעבודה, כבר סימנו בעבר את קידום הרפורמה בחקלאות באופן חד צדדי כקו אדום. בתגובה להודעה על מסיבת העיתונאים אתמול אמרו גורמים כי אם יוריד מכסים ליברמן "מפורר את יסודות הממשלה", והאחריות להידרדרות שעלולה להתרחש תהיה עליו.

מירב-מיכאלי-

השרה מירב-מיכאלי
צילום-קובי-גדעון-לעמ.jpg