מרחפנים שמסייעים בהדברת מזיקים ועד הפטנט שיעזור בניקוי בריכות דגים

משרד החקלאות ורשות החדשנות יעניקו כ-9 מיליון ₪ לשישה סטארט-אפים נבחרים שיבטיחו את המשך ההספקה הסדירה של תוצרת חקלאית

תכנית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ורשות החדשנות, תסייע בפיתוח פתרונות טכנולוגיים פורצי דרך לסוגיות המטרידות את חקלאי ישראל ועלולות לפגוע בהספקה סדירה של תוצרת חקלאית טרייה (ביטחון מזון). במסגרת התכנית, יוענק מימון של עד 70% מעלות ההוצאות על ניסוי הפיילוט. המטרה היא לקדם הטמעה ראשונית של הטכנולוגיה החדשנית, ולבחון יישום שלה שיביא להצלחה בארץ ובעולם. מחר יפתח קול קורא נוסף לחברות סטרטאפ שרוצות להציע פתרונות טכנולוגיים לחקלאי ישראלית. הצעות ניתן להגיש הצעות עד ה-20 במרץ, 2022.

במסגרת מסלול הפיילוטים המשותף, בחרה הוועדה המשותפת למשרד החקלאות ופיתוח הכפר ולרשות החדשנות 6 סטארט-אפים מתחום האגרו-טק העוסקים בהבטחת הספקה סדירה של מזון טרי ("ביטחון מזון"), ולממן עד 70% מעלות ניסויי ההרצה (פיילוטים), לטובת סיוע בקידום טכנולוגי של התחום. החברות הזוכות, נבחרו מתוך 17 סטארט-אפים המתמחים בפיתוח מוצרי מזון או חומרי גלם לתעשייה, המבוססים על צמחים או תוצרי בעלי חיים, כמו גם פיתוחים שנועדו לשיפור ולייעול התוצרת בשלבי הגידול. בסך הכל יחולקו לחברות 8.6 מיליון ₪, כאשר חצי מהסכום יועבר ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר, והחצי השני מרשות החדשנות. 

הסטארט-אפים הזוכים  יקבלו כל אחד תמיכה של עד 60% מתקציב הניסויי, כאשר חברות שיבצעו את הניסוי באזורי עדיפות לאומית יזכו בתוספת של 10% מימון נוספים. בנוסף, החברות יזכו לקדם את הפיתוח לשלב הבא, באמצעות תכנית פיילוט שתערך במשקים חקלאיים פעילים או במרכזי המו"פ (מחקר ופיתוח) של משרדי החקלאות והמדע, הפזורים בארץ. באופן זה, יוכלו החקלאים להיחשף לטכנולוגיה המתקדמת ביותר, ובד בבד יתאפשר לחברות האגרו-טק גישה לפעילות חקלאית סדירה למיטוב הפיתוחים, מה שיסייע להן למסחר את הפיתוחים במהירות וביעילות.  
החברות נבחרו על בסיס רמת החדשנות הטכנולוגית ומידת הייחודיות של התכנית; רמת האתגרים שהתכנית עונה עליהם; יכולות החברה, ובכללן יכולותיה הניהוליות והיכולת להביא להשלמת התכנית ומימושה העסקי; פוטנציאל הצמיחה העסקי-כלכלי של החברה עקב הצלחת התכנית; התרומה הטכנולוגית והתעסוקתית של התכנית לכלכלה הישראלית; איכות תכנית ההרצה – איכות אתר ההרצה (משק חקלאי או מרכז מו"פ אזורי של משרדי החקלאות  והמדע) והסינרגיה בין החברה לאתר; וכן, התועלת שתצמח לחברה מתכנית ההרצה בהיבטי קרבה לשוק ומסחור.

רחפן

רחפן